sakura

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Malin - 11 oktober 2014 19:37

Idag har det varit ett helt underbart väder alltså, soligt och varmt faktiskt! Sånt gillas!


Åkte ut vid tolv idag till hästarna, tänkte lika bra och ta det tidigt så kommer man hem i tid, runt 16 kanske. Men det sprack kan jag säga. Vet inte alls vart tiden tog vägen, kanske för att jag stod kvar och pratade en god vän vid holmen men så länge var inte det ändå..


Nåja, fixade allt hos Miraz först och tog sedan in och gjorde henne klar för en liten ridtur.

Idag var det inga problem med pallen när jag hoppade upp, hon stod kvar snällt när jag hade satt mig och skulle ha i fötterna i stigbygeln sedan gick hon iväg rakt framåt när jag bad henne. Duktig flicka!


Blev en tur bort mot Sveden men vände tillbaka efter en bit in där.

Vi övade att gå i stora vattenpölar vilket gick kalas, så duktig tjej =) Men lite läskigt, hehe


Sedan så travade vi en del och vi galopperade också, skit kul tyckte både jag och Miraz.

Idag var det heller inga problem att hålla igång galoppen heller utan det var fin fart och öronen rakt framåt.


Hon tog även den galopp jag bad om, hur duktig som helst!

Idag sökte hon sig ner lite i skritten också, väldigt kul. Det går framåt med allt nu och vi är äntligen igång. Känns så himla kul, min fina tjej   


Jag kan tyvärr inte få in någon film, men jag filmade när vi galopperade sista gången. Hade varit kul och visat er :)


Men ni får nöja er med bilder längre ner sen!


--------------------------------------


Väl hos Sakura så fixade jag alla sysslor först, kände att det var lika bra eftersom jag redan ridit en och mockat där.

Men sen gjorde jag henne klar, blev lite hoppning över stocken idag. Det var verkligen superkul kan jag tala om ;)


Blev en del trav, lite formarbete som gick ruskigt fint. Sen någon galopp och hon sökte sig ner även där, riktigt fin alltså.

Sedan hoppade vi några ggr över stocken, den låg hyfsat långt ner idag och det fick vara så med för jag orkade aldrig hoppa av och bygga om :p Slö, ja jag vet.


Hoppa var kul, hon taggade till en gång och blev lite busig men lugna sig när jag sa till henne bara, sedan hoppade hon riktigt fint, högt för att vara så lågt, men det syntes vad kul hon tyckte det var. 


Imorgon blir det nog bara en lugnare tur med henne, vi får se vad dagen erbjuder sig.


Bilder =D


         

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards