sakura

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Malin - 9 oktober 2014 13:47

med Miraz idag =)


Vi trotsa regnet och tog med en pall och presenning ner på banan, och jag la givetvis presseningen på det blötaste stället insåg jag efter en stund, suck.

Tur hon är så lätt så vi sjönk inte så värst mycket :p


Pallen hade jag för att kliva upp och ned för på varje sida, som ni minns så har ju fröken fått för sig att hon ska gå på den förbannade pallen när man suttit upp och ska iväg.
Det var lugnt ett tag efter att jag blev arg på henne om detta, men så gjorde hon det för Moa häromdagen så nu lär jag komma på något sätt som gör henne inte så farlig.


Jag menar hon kan göra sig riktigt illa och även den som suttit upp, man blir ju såklart rädd om man går på en pall, trots att hon vet att den är där... *grr*


Nåja, "fel" sida så att säga var lite konstigt med. Men hon stod stilla precis som jag bad henne, i början gick hon något steg men då gick jag bara efter och sen berömde jag henne när hon gjorde rätt och vips så stod hon still.


Nu hoppade jag aldrig på henne men jag avslutade med att typ lägga mig över henne, nästan hängde men ändå inte från båda sidorna och det gick så bra.

Problemet är ju dock när hon går iväg, och inte innan...


Så imorgon ska jag göra detta på bägge sidor innan jag hoppar upp på henne.


Hon är ju van sen jag satt in henne med att jag hoppa upp från båda hållen, med pall osv. Och tidigare har det aldrig varit problem heller, hon har alltid stått snällt bredvid pallen, stått still när man suttit upp och sen gått rakt framåt när man väl ber henne gå.


Men nu ska hon svänga in på pallen direkt istället, och JA jag har försökt styra undan henne med både skänkel och tygel... Känns nästan som hon stetar mer åt det hållet då, haha :p

Tror fröken börjat testa lite, vad hon får/kan göra med en. Precis som jag gjort med henne, påbörjat formarbete även om det går segt, men det tar såklart tid att finna hållningen och sökningen framåt.


Nåja, bjuder på en bild från idag.. Blev ingen vidare för min mobil ska då fan ta nära bilder trots jag håller den långt ifrån :(


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards