sakura

Alla inlägg under oktober 2013

Av Malin - 24 oktober 2013 19:44

Och idag var jag ute tidigt i stallet, hade morgonpasset så =D


Sakura fick vila även idag för att hon blev skodd och för att hon förtjänat två dagars vila givetvis.

Skoningen gick bättre än sist. Dock så belönade vi med morotsbitar när hon gjorde rätt ifrån sig idag och det gjorde mycket. Hon är inte dum den där hästen ;)


Och givetvis så ska hon pussas MASSOR så fort det vankas sådant där, hahaha

Jag var ganska blöt överallt efter att hovis var klar med henne. Men vad gör det!


Riktigt nöjd med henne, tog strax över en timma och sko idag, med andra ord kalas!

Nästa gång kommer vi köra samma taktik och önskar oss lite mindre tid, håll tummarna för oss ;)

Av Malin - 24 oktober 2013 19:39

Herregud vad jag är kass emellanåt med detta skrivande :p Men ingen saknar det väl ändå ;)


Nåja, jag kör en liten uppdatering för er som undrat vad som hänt under veckans gång.


I tisdags bland annat så tänkte jag låta Sakura stå just för att jag kom ut så sent och sen för att det hade regnat hela dagen och fortfarande lite dugg då när jag kom.


Men jag tog in och borsta av henne osv och det hela slutade med att en tjejs pojkvän lånade Sakura så dom kunde ta en barbackatur en liten sväng runt vinterhagarna, så det var väldigt kul. Skönt för min piggelutt för det är vad hon är just nu.


Igår, onsdag fick hon vila helt.

Tog bara in och borstade av henne, gosade, pussades och träna lite trick på gången med henne =D
Duktiga tjejen <3


Morottsgubben kom med leverans av morötter också så det var kalas det.

Så nu har vi äntligen en säck med morötter i stallet, alla andra ggr han kommit så har jag missat det.

Av Malin - 22 oktober 2013 08:04

Bloggen ville inte alls fungera igår kväll från mobilen så jag kör en update nu innan jag ska sova.

Lina tog Sakura igår och dom red runt och igenom sveden, förbi kossorna. Skritt. Väldigt pigg och framåt var hon också men det förstår jag med det extra Hö hon får nu. Haha

Hon hade skött sig fint och allt, min fina bäs!

Jag och David åkte på lite ärenden då, först till järnia och sen blev det en sväng till Miraz, väldigt kul!

Hon kom i full galopp när jag ropade på henne och jag blev väldigt förvånad över och se henne, Hon har vuxit rejält och blivit väldigt vit i ansiktet och mer på kroppen.

Tyvärr hann det bli mörkt så fick inga bra bilder för hon rörde sig hela tiden med.
Sen fick jag även leda in henne i stallet, min sötflicka!!

Efter det blev det citygross och sen skulle jag ha hunnit köra också men det blev ej så. Får se resten av veckan, Vi ska komma igång nu iaf.

:)

Av Malin - 21 oktober 2013 17:02

Den bestod av mys med älskling och film när jag väl vaknade sedan stallet.

Skulle varit till Miraz också men glömde helt bort det, pinsamt. Men ibland är det mycket.
Och älskling har inte mått helt bra heller så.

Iaf så åkte jag ut på eftermiddagen och fixade i stallet.
Sedan plockade jag in sakura och gjorde henne klar för ett litet pass på banan.

Tycker faktiskt det gick jävligt bra, hon känns inte så jätte stel även om hon är det fortfarande, hon böjer sig utan problem men man kan få korrigera till lite ibland känns inte alls kort lr dyrligt men däremot tar hon hellre gärna galoppen verkar det som men hon lyssnar på mig och kör det jag ber om.

Väldigt framåt och fin, bjuder väldigt fint faktiskt och hon tar sig så enormt i formen och letar sig fram framåt och tar stöd på bettet.

Tycker vi kommit långt på kort tid och ändå har jag nu mest kört skritt och trav och enkla saker som hålla formen och gå rakt/böjt på spåret.
Kör volter både små och större och hon är så himla trevlig!

Red i min bomlösa men utan stigbyglar eftersom jag saknar läder nu.
Så jag tappade balansen några ggr men hon tappar inte direkt fokusen dom ggr vilket gör det lätt och hamna rätt igen.

Ibland lyssnar hon lite för lätt på skänkeln så jag hamnar ur balans osv haha
Men hon är så duktig!

Tränade lite stopp också igår, perfekt! Dock gjorde jag det bara i skritt i uppvärmningen.
Men det känns bra så som jag ridit på nu, hon förstår lätt men visar om hon inte gör eller om hon blir förvirrad.

Älskar min häst!! <3

Av Malin - 21 oktober 2013 16:50

Igår kom Petra med familj hit och dom sov även här vilket var väldigt trevligt.
Vi såg på haja läget 2 också, lite kul :)

Så glad att fått träffa dom och ungarna alltså, känns som en evighet sedan. Så det är nog det bästa just denna helg!

Rickard gjorde värsta frukosten idag med allt möjligt på bordet och väldigt gott, dock ej bananpannkakorna, men dom gick hem hos Petra, Rickard och David åtminstone.

Sen var det kokta ägg, äggröra, fruktsallad, prinskorv och köttbullar. Supergott verkligen!
Inte alla mornar man får starta så ;)
Jag gick dessutom upp kl 08 idag så kände mig duktig för en lördag. Hihii

Dom for tyvärr hem vid tolvtiden och det blev riktigt tomt :(

Även Mica har nu flyttat ner till Örebro för att bo och jobba där. Får hoppas allt går bra där.

Själv så låg jag och slappa resten av dagen kan jag tala om, åkte ut med Lina sen till stallet, fick med mig nya täcket samt min bomlösa sadel som Michelle lånade med ner med Pillan.

Det blev en skrittur bort till sveden och över åkrarna idag tillsammans med Lina, Lill Cicci och Therese och sen gick Lill Cicci mamma Mia med till fots med vovven.

Riktigt trevligt var det alltså men kyligt så in i norden. Frös som tusan om tår och fingrar och man hade rysningar genom kroppen dessutom. *brr*

Blev fotografering när vi kom tillbaka ;)

Fixade och donade i stallet, provade täcket som satt väldigt bra. Kanske lite öppet runt bringan men tror det lägger till sig.
Snyggt som satan! Haha och dyrt!

Det var min lördag det, hoppas alla andra haft en lika bra lördag!

Av Malin - 18 oktober 2013 17:17

Idag var det tidig morgon som gällde och utsläppet gick bra av alla hästar men fan så kallt det var där ute, mellan ca 2.5-3 minus var det och det var lite hårt i marken och is i tunnorna osv.


Blev en liten mystur på Sakura idag, pigg och framåt och lite kinkig men så blir hon iof när hon är sprallig så ;)

Gick superbra förutom dom ggr jag hamnade på sidan för att hon hoppa för något, hahahaha


Vi travade lite granna där det gick och hon börjar ta sig riktigt fint i formen i både skritt och trav, mjuk och fin.

Stretchade höger sida lite också och så träna vi pussas. Pussas gör hon när hon vet att man har godis men säger man Puss utan godis, tja då får man ingen heller :p


Men det ska väl säkert ändras bara vi tränar lite mer!


Bjuder på tre snarlika bilder från idag i finvädret <3


     

Av Malin - 16 oktober 2013 21:33

Och det blev mörkt igen :p

Jag hann inte alls rida idag, hade som sagt tänkt ta en liten skrittur vilket jag hade hoppats på men allt tog sådan tid i stallet och jag tog även kvällspasset vilket gjorde att min ridtid blev den tiden.


Så det var ganska så trist måste jag säga.

Men jag har flera dagar nu på mig bara inte snön kommer som det visar lite emellanåt!


Ska kolla med hovis när hon kan komma också om ca två veckor, och jag gissar på att snön kommer hinna komma innan så hon kanske kommer få lov att komma tidigare. 


Nåja, nu ska jag bara njuta och ta det lugnt hela kvällen, LEDIG!! Fy fan vad gött!

Av Malin - 15 oktober 2013 20:34

Just nu vill jag faktiskt bara bort, att låtsas som ingenting är inte kul. Att tro att allt är bra är inte heller ok... Fy fan!


Nåja, ingen motion av Sakura igår eller idag, var så jädrans mörkt ute idag och jag glömde pannlampan givetvis. Suck!

Men imorgon då jävlar ;)


Har även pratat med min massör om Sakura och blir hon inte mjukare i höger sida inom 1-2v så skulle hon komma ut och kika på henne. Ev tidigare, eftersom hon visat lite mer mjukhet redan så kanske det släpper om jag skippar sadeln bara och rider på mjukt och fint.


Hoppas på en löshoppning här någon dag också, men vet ej om det är bra eller dåligt? Hm..


Nåja, må väl alla.. Själv har jag äntligen lite färg i skallen och ska väl sedan göra mig klar för sista jobb natten, UNDERBART!


Peace <3

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards