sakura

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Malin - 9 oktober 2013 21:08

Kan börja med att skriva att jag inte hann rida igår utan jag åkte bara ut och fixade allt i stallet och pussa på sötmulen!


IDAG däremot har vi ridit på banan och tränat lite granna, gick inte så jättebra och jag jobbade mycket med skritten och böjningar.

Hon var väldigt stel/sne i högern och jag tror det är mycket för att jag inte kan sitta i nya sadeln riktigt, jag hittar inte balansen och min knä behöver stöd (mitt trasiga knä bland annat) och det får det ej, tyvärr.


Men jag kämpade på med volter lite stup i ett vilket gick sådär, blev bättre och bättre. Sedan ska hon som vanligt slicka staketet, kan det vara för att den är så lågt så hon inte tänker på det? Haha


Sen trava vi lite också i bägge varven och det gick inte alls riktigt i högern utan där ville hon galoppera bara, men fick fram några travsteg emellanåt men med lite sur min dock.

Så nog är det något minsann...


Skulle egentligen inte ha galopperat idag men jag fick såklart lov att prova och se hur det kändes och gick och det var inga problem, där var hon betydligt mer lösaktig och villig.

Traven i vänstern inga problem men jag jobbade vidare med skritten och mer trav och volter och sen till slut efter jag vet inte hur länge så började hon frusta och ha sig och började äntligen slappna av mer och blev mer mjuk (dock fick jag ta tag lite mer i henne och mana) men släpper givetvis när hon går på rätt. (svårt och förklara).


Hon fick på riktigt fint i traven på volten i högern och skritten hyfsat, märktes stor skillnad att hon blev mer mjuk och villig så då skrittade jag av henne tills vi sedan gick in.


Vet inte riktigt hur jag ska rida fram henne och få bort den stela sidan när det förmodligen är JAG som är problemet :( Ska som sagt prova rida barbacka nu och sen låna Linas sadel (ska fråga om den) och se om det ev kan bli bättre igen, den kan jag rida i åtminstone!



Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards