sakura

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Malin - 31 oktober 2013 11:06

Det blidde lite sådant idag på morgonkvisten ;)


Tog även fram ett av cavalettihindren och ställde lite snett så hon kunde få kliva/hoppa över det emellanåt. Lite som en kul grej och bra övning.


Det gick betydligt bättre idag men hon verkar bli lite stressad/rädd för antingen mig eller spöt vid vissa tillfällen och hon lyssnade inte alls bra på mina kommandon idag :S Ptroo kan hon utantill men inte idag, hon gick/trava på utan att lyssna och det var flera ggr jag fick göra ett "ryck" i linan så hon vakna till och stannade (Nh tränaren lärde mig det).


Men jag har aldrig haft det problemet :( Hon har alltid stannat på kommando, idag blev jag mer frustrerad och även ibland när jag bad henne börja gå så vänder hon sig mot mig eller backar, och det där kan hon också..
WTF???


Det lossnade lite mot slutet och jag lät henne busa av sig lite över hindret också och sen gav jag mig, jag vill absolut inte nöta men jag vill givetvis att hon lyssnar och hon lyssnade på slutet till ptroo OCH gick även ut på volten när jag bad henne.


Vet inte alls vad hon höll på med i början, men hon höll på även förra gången med, trodde dock det hörde till piggheten då.


Nyaste täcket satt lika bra som det lila, det är brun/svart men tycker det ser lite rött ut också :S hahaha

Hon fick det på sig iaf för det började regna en del när jag skulle släppa ut henne. Detta täcke har inget foder!


Fick dessutom för mig att jag köpte ett till Amigo men detta är ett MIO täcke (dock /Amigo om jag fattade rätt)

Fick lov och gå in och kika på sidan :p

   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards