sakura

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Promenad...

Av Malin - 26 februari 2012 10:49

Jag hann inte alls med att skriva igår för dagen krånglade en massa kan jag lova :( Morgonen började blää och blev värre men i slutet bra iaf ;)


Åkte ut till stallet mitt på dagen och gjorde klart stallet, kollade först Miraz såklart efter dagen innan händelsen. Alla tre flickorna stod inmot huskanten i solen och stekte, gud så varma och goa alla tre var. UNDERBART!

Kände och klämde igenom Miraz som inte reagerade för 5 öre vilket är positivt, lite svullen på insidan av senen precis där jag kände när händelsen hade hänt. Men inte mycket ändå... Hon gick på fint och ingen hälta eller dyligt vilket är ännu bättre! Så man kan slappna av lite nu!


Gick in och fixade allt därefter och hämtade sedan lillan i hagen, satte på tränset ;) Och tog sedan grimma på för jag vill inte leda och hantera henne i tränset förens hon accepterat bettet helt och vant sig med det.

Sedan tog vi en liiiiten promenad längst grusvägen bara, snorhalt så det gick inge vidare men vi gick ända bort och vände och det tror jag räckte bra, ville mest se hur hon gick med benet och jag såg inget konstigt.


Miraz tyckte det var kul och bryr sig inte alls i bettet emellanåt, ibland ruskar hon på huvudet osv men inget farligt! Så det tar väl säkert en stund innan hon är helt nöjd med det, några promenader med det så blir det nog bra.


Sakura blev det inget med, jag hade nog och göra som det var :/
Stack hem och duscha och fixa mig för att försöka ta mig till Sveden och se när Amelia hopptävla med Pillan.


Där strulade ALLT verkligen! Jag skulle från början ha cyklat med henne dit, men fick inte ta Davids cykel för den är för dyr för att riskera något sådant med, sedan var underlaget nog inte ok att cykla på iaf. Så till slut fick man tag på David som sa att han kunde köra mig dit men då kommer jag inte hem.


Så jag chansade och kollade med Sanne igen om hinner med dit och se på när dom hoppar, och det kunde hon sen. Så halv 4 (då allt skulle börja) så bestämde vi att vi åker, hon kom strax därefter och vi stressade dit som fan och det visade sig då att dom värmde upp inför tävlingen. *puuh*


Vi hade lite *tur* med att det hänt en del saker så det blev en aningen fördröjt alltihopa så lite tur som sagt!

Hoppningen gick kanon, dom är SÅ jävla duktiga dessa tuffa brudar.


Pillan var dock väldigt trött och svettig och väldigt med på allt runt om som hon inte brukar bry sig i. Men sådant kommer och går och det blir nog bättre ;) Amelia kanske var lite nervös också ;) Hihii

Iaf, SKIT DUKTIGA båda två, dom hoppa igenom 60cm och 80cm, inte felfritt men en bra runda och jobb i bägge.


Pillan är inte riktigt där i kondisen ännu, men hon gjorde det och man såg att hon tyckte det var kul att vara där igen :D Sådant är alltid kul!


Vi får se om dom hinner med några mer ggr innan Amelia avslutar sitt halvfodervärdsavtal på Pillan nu i vår. Men vi kör på med hoppträning 1ggr/veckan om du vill? Så är ni iaf berädda sen ;)


Sakura ska så småningom börja hoppas in ordentligt också, och det blir Amelias heltidsjobb ;) hahahaha

Jag står för all träning och tävling gällande henne eftersom JAG vill att hon tränar och tävlar henne i hoppningen.


Jag ska jobba på med dressyren så det blir ett enklare jobb, ska man ha en BRA hopphäst så måste det vara jävldigt bra grundad i dressyren också för att det ska funka bäst i hoppningen. Alltid grunden i hoppningen.


Pillan är inte mycket dressyrjobbad nu på ett tag, var mest när jag red henne i Örebro vi jobbade mycket med dressyren och tärränghoppningen som byggde en massa fina muskler


Nu byggs hon på superfint igen av två fantastiska flickor och det känns så jävla skönt att hon äntligen rids igen, regelbundet. Hellre ta en skrittrunda eller promenad vid hand än att låta henne stå helt flera dgr. Då tappar det på en gång under igångssättningen.. Märks bara på Sarahs sadel som jag stört mig på väldigt länge nu, för den knorrar och blir helt cp på Pillans rygg, så jag sa till slut till att testa utan padden under och voila ;) Den satt som smack utan!


Massa muskler kommer och mer komma skall ;)

Jobba på tejjer så har ni styrka och en kropp att jobba på fint med i dressyr/hoppningen!

JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD/LYCKLIG SOM HAR ER MED MIN HÄST!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards