sakura

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Malin - 15 februari 2012 20:05

Orkade aldrig uppdatera igår så jag får helt enkelt göra det nu.


Igår tömkörde jag Miraz, Sarah hängde med på Pillan - barbacka och med fleecetäcke pga av väldigt svettig häst efter att vi fått "jaga" henne i hagen i typ 20min!!!! Dumma häst!!! Hon kickade nämligen till mot Sarah i hagen när hon skulle hämta henne och träffa rakt på handen... SÅ GÖR MAN INTE!!!


Iaf, tömkörningen gick super duper. Hon gick först första halva biten utan problem, mycket framåt och pigg samt nyfiken. Läskigt var det när vi gick förbi pumphuset för det var massa barn som åkte skidor där :o Men det gick bra!


Idag tömkörde jag igen, men idag följde Amelia med ut. Hon gick med Pillan, kände inte för att rida helt enkelt ;)

Miraz var ganska seg idag och inte alls lika villig till att gå först så vi gjorde det vid dom tillfällen då det gick bra. Idag var banan vid pumphuset läskigt iaf för dom hade väl någe skoj där (pratade ut i högtalarna bland annat) och en MASSA folk och bilar överallt men det tog Miraz faktiskt väldigt bra idag fast det var värre så det var himla kul kan jag lova!


Pillan var mer löjlig idag, HAHA :p
Vi fick möten med bilar också utan problem, Miraz höll sig väldigt lugn och fin för första gången, hon mognar ;)

Så dagens tömkörning blev väldigt mycket miljöträning kan jag lova och hon klarade allt galant!


Nu får hon vila från tömkörningen ett par dagar, ska gå en promenad på fredag med henne kanske eller lördag.

På lördag ska jag iaf RIDA Sakura =D=D Ska ta en barbackatur med Amelia på 30-40min, nu jädrar ska vi komma igång och jag ska rida 1 dressyrpass i veckan för att verkligen komma igång.

Jobba mycket med MIN sits och sen böjningar tror jag.....


Sen när det känns bra då blir det att ta ut Gemma igen och börja rida för henne, sen kommer det bli löshoppning framöver, ska försöka komma iväg 1 gång i månaden kanske och Amelia ska börja hoppträna med henne bara jag fått igång henne lite :)

Början av mars kan dom säkert börja hoppa något litet skutt ;) Ska bli sjukt kul iaf och jag ser fram emot det som tusan, dom kommer sopa banorna!!


PS, PILLAN ÅKER IVÄG 1 VECKA I MARS, 20-27:e... Då ska hon iväg till Agneta på lastträning, nu är det dax och den veckan är Amelia borta dessutom så det passade bra.

Sa att dom kan rida Sakura men då blir det bara Sarah och det känns bra (vill slippa ha flera på ryggen hit och dit).


Så detta blir KANON!!! 


Bild från igår....

 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards