sakura

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Malin - 3 februari 2012 18:16

Vad är nu detta? Har jag missat att blogga i onsdags, det var dumt med tanke på att det faktiskt hände lite grejer då :)

Jag fick för mig att jag bloggat. Mycket märkligt!


Men ok, mån, tis, igår och idag har ingenting hänt kan jag säga mer än att jag jobbat. Amelia tog stallet åt mig idag för att jag ska med henne på söndag och kolla in TVÅ hästar! Ett kallblodssto (fd travare) och sedan ett Haflingersto. Det kändes faktiskt toppen för jag har inte mått eller mår bra denna vecka och jag skulle dessutom tvätta idag :/


Iaf, ONSDAG.... Då hände det grejer minsann ;)


Jag och Amelia tog en tur i skogen, en liiiten tur!

Hon red barbacka på Pillan och jag tog Miraz, på med alla tömkörningssaker INKL tömmarna. Och jösses vilken duktig

flicka hon är alltså. Så himla stolt.


Inte rädd för tömmar, lyssna KANON på styrning trots att jag hade grimma och tömmarna genom den.

Vi gick efter dom för att få draghjälp liksom vilket funkade kanon.


Vi testade en sväng och gå först men det förstod hon inte riktigt med gick sedan några steg och sedan bad jag Amelia rida förbi igen.


Miraz försökte i början att springa ikapp Amelia och Pillan och att det tog stopp för henne förstod hon inte inte riktigt först så hon skaka lite på huvudet men hon gav sig snabbt faktiskt.

Sen på det öppna fältet där hon brukar få fnatt och sparka bakut och springa runt som en tok, ja där var jag berädd IFALL något skulle hända och tur var väl det för nog hände det saker ;)


Hon satte igång i en bokcserie som avslutades ganska snabbt, tur nog! Sedan höll hon sig lugn resten av biten. Skulle tro att detta kommer hända även nästa gång om jag får gissa, haha


Sista biten ovanför stallet fick vi testa och gå själva igen och det gjorde hon klockrent faktiskt, vi provade även att stanna och sedan gå framåt igen vilket gick kanon! Lite seg men hon lyssnar bra!


Bjuder på en liten bild också!

 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards