sakura

Alla inlägg den 21 juni 2014

Av Malin - 21 juni 2014 12:17

Och jag var ute tidigt även idag till stallet, men jag slapp städning iaf ;)


Tog ett litet dressyrpass på banan med Sakura idag, provade på sadeln som jag har hemma på lån, en wintec allround. Den ligger faktiskt väldigt bra och jag får plats i den, dock lite stor i sätet men jag får stå ut då jag inte kan ha mindre pga mina långa ben och trasigt knä.


Sakura verkar väldigt nöjd med den också :) 


Hon gick riktigt fint idag, lite hård/stark framåt i början men slappna snabbt av och jobbade på ruskigt fint.

Provade även lite galopp just för och se hur det kändes med sadeln och det går bra. Betydligt bättre. Flaxar dock lite med benen men det ska jag nog kunna få ordning på!


Blev en avskrittning i skogen som avslut!


Sedan så borstade jag av Miraz i hagen, som hon njöt <3 Bara hon ser en borste ställer hon sig som en ljus, som alltid... Underbara ponny!


Några bilder från idag med ;)


När jag kom till hagen vid 07 så låg Sakura och sov så jag gick in och la mig bredvid henne i gräset, underbart <3


     

Av Malin - 21 juni 2014 12:04

Tja nu har jag varit dålig igen med att hålla igång denna skit, ingen nyhet när det är mig det gäller.


I torsdag tog jag en liten runda med Sakura mot Sveden, sedan vände jag då jag ville hålla mig på mjukt underlag idag. Hade regnat så hon var mjuk i hovarna och vill inte vara taskig mot henne direkt.

Mesta delen skritt men det blev en del travarbete med, gick väl bra. Pigg och glad ;) som alltid.


Tog en promenad med Miraz också, tillsammans med LillC. Miraz blev väldigt glad över sällskap och ville trava efter när dom travade. Blev lite sur på mig en vända men hon ska faktiskt inte trava så! Men hon skötte sig sen.


Just det, städa en vrå i stallet först av allt i morse. Tog sin tid men bra blev det ;)
Fick lite beröm över att jag skruva ner en lampa och gjorde ren, har ingen annan gjort tydligen. Jag tyckte dock det var en självklar sak att göra.


Så efter lite mer än 4 timmars städ utan pause så pysslade jag om mina kära hästar <3


--------------------------------------------------------------------


Igår, fredag och Midsommarafton i sig så var jag ut och städa boxen, storstädning. Tog lite mer än 4 timmar och jag tror det blev bra? haha... Är det något så säger han nog till mig :) 


Gick även över med Miraz till beteshagen idag, Sakura blev överlycklig och dom for runt i full galopp och flög i luften och hade sig... Inte direkt det hon skulle ha gjort men det verkar inte ha påverkat något, så då bör hon väl vara helt frisk, lr?


Åkte hem när det hade varit lugnt i hagen under en tid.


Sen blev det midsommarmiddag hos svärmor på em, blev där i några timmar. Mycket trevligt och mycket god mat och efterrätt. 


Åkte sedan och nattade hästarna samt kollade till Miraz så det fortfarande var ok med henne.

Jag verkligen älskar den ponnyn <3 Ingen häst syns till i hagen men jag går in och ropar Miraz och vem om inte Miraz kommer i full galopp och spetade öron mot mig :D Min goseponny, stannade precis framför mig och myste lite.


Sakura kom givetvis också fram så det blev mys med båda tjejerna, men hon hakade nog mest bara på Miraz ;) Hon har slutat komma när jag ropar på henne.

Minns förr när hon gnägga så fort hon såg mig och kom fram, nu kommer hon bara ibland :p


Fast med Miraz kommer hon jämt, för hon följer hennes fotspår, hahaha


Några bilder från igår, Midsommarafton!


         

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards