sakura

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Malin - 2 juni 2014 19:13

Idag tog jag in fröken för jag hade tänkt rida lite på banan eftersom hon ömmande lite igår.

Men såg att hon slagit av en del av ena hoven så jag tog fram raspen och började fila till hovarna och idag var hon snäll, inget jobbigt bråk utan lät mig göra det jag skulle även om hon ibland försökte rycka hoven från mig.


Svettig, jo tack det blev jag så därför beslöt jag mig för att inte rida utan longera henne lite istället. Så hon får komma igång och röra sig igen.


Ut på banan och börjar arbetet och sen väl i traven så visade hon lite hälta så jag bröt av och kolla skritten men absolut ingenting där mer än att hon var otroligt stel i kroppen.

Satte igång henne igen och så syntes det lite igen, bytte då varv och kollade där med och det syntes inte lika mycket i ena varvet som i det andra.


I galoppen var hon också ren, inget problem där förutom stel (i alla gångarterna).


Höger framben är det som bråkar lite. Förmodligen har hon sträckt sig lr är stel.. Kan ha och göra med att hon ev gått och spänt sig igår vid dom tillfällen då det var lite stenigt och gå vid ridningen.. Vi får se, tar det lugnt dessa dagar nu och så får man hoppas det släpper :)


Miraz blev det ingenting med då jag fick skjuts hem, men hälsade på henne och gosade med henne.
Imorgon blir det en promenix med henne iaf, Miraz alltså. Ut och kliva lite i skogen ;)

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards