sakura

Alla inlägg den 27 december 2014

Brr

Av Malin - 27 december 2014 21:44

Idag har jag och Sanne varit iväg och kikat på ett stall,verkligen helt ok stall måste jag få säga alltså.

Men som vanligt var det 3 små punkter som kändes halvdant, speciellt två punkter annars var det helt ok!


Fräscht och snyggt, väldigt trevligt läge med ridbana på gården.

4 pass om dagen varav 1 pass ingår på vardagar. Så verkligen väldigt bra måste jag säga.

.......?!


Sedan har jag och älskling varit ute och åkt lite bil idag, skulle köpa baljor, en stor och en mindre samt cellplast (Frigolit) och fogskum men det vi kom hem med var bara fogskum.

Granngården har baljor i stl 90l och 65l och vi tyckte det kändes lite tajt mellan dessa (vi ska bygga frostsäkert kar) för vi vill kunna få in både cellplast och fogskum mellan dessa två så därför har vi nu letat efter stl 45l också men ingen har det. Går och beställa hem hos Granngården men då tar det lite tid med alla dessa röda dagar.


Sen hade väl byggmax och Jula i stl 40l men i annan modell vilket också blir lite knas.

Så vi har nu bestämt oss för och köpa 90l och 65l och sen får vi försöka göra det bästa av allt :)


Cellplasten var givetvis stora skivor så det fick inte plats i bilen så därför kunde vi inte köpa det heller. Haha

Bra shoppingrunda va? :p


Sen hem och byta om, stanna till vid MAX och käka och sen vidare till stallet.

Hade EM idag.


Tog en promenad med min piggelin Miraz, hjälp vad pigg hon är nu :o

Hon var lugn till en början men sen när hon satte igång så var det bakutspark efter bakutspark! Mycket bus när vi sprang lite granna också... Tokhäst!

Tror det blir en promenad imorgon med, vill gärna få ner henne på jorden lite innan jag rider :p


Longerade henne lite på lillåkern i trav och galopp och det var superkul tyckte hon, hon behövde verkligen det!

Sen var hon lugn efter det! Tada! ;) haha


Sen över till nästa stall, fixade allt innan jag plockade in Sakura.

Stackaren var frussen, första gången i sitt liv.


Borstade av henne lite snabbt sen pucklade jag på med täcken och gick sedan ut på promenad med henne med, ville inte alls klå på henne sadel osv när hon var frussen. Vill ju få henne varm liksom.


Hon blev väldigt nöjd att få komma ut, vi sprang lite också, eller ganska mycket vilket uppskattades men man lär tar i själv för och hålla takten ;) haha.. Nejdå, hon lyssnar fint när jag ber henne sakta in eller sakta av, tacka gud för det!


När vi sen var tillbaka så var hon uppvärmd och nöjd, fick sova med fleece i natt :) så får hon täcke på sig ute imorgon. Då blir hon nog nöjd :)


 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards