sakura

Alla inlägg den 14 december 2014

Av Malin - 14 december 2014 17:45

Idag har jag varit duktig måste jag erkänna :) hållit igång hela dagen ute i stallen.

Började hos Sakura, där jag fixade allt och körde även dit några spånsäckar samt två hösilagebalar. Valde att ställa dem vid spånet på baksidan nu.

Sedan har jag fyllt på med spån också :)

Fick även lov att ta ner ner ett nytt skåp ifrån vinden då mössen attackerat mitt nuvarande skåp :( sus hjälpte mig med det. Nu ska vi bara se vart det skall stå med!

Efter det så tog jag och Sakura en tur runt byn, skritt på långa tyglar och bara mys ? älskade hästen var så nöjd alltså. Det var kul!

Efter det drog jag över till Miraz och fixade alla saker där också.

Sen blev det en tur med henne tillsammans med Moa och Prince. Vi red upp på berget och ner på stigen.
Riktigt trevligt och Miraz var lugn och fin :) fina tjejen! ?

Sen efter det så sköljde jag ur vattenbaljan och fyllde på med nytt fräscht vatten åt dom.

Av Malin - 14 december 2014 07:20

Jajemen ;) haha


Igår klev jag upp vid halv två och hade då inte sovit många timmar alls men skulle möta upp J som skulle med och träffa/hälsa på Miraz så det var bara att kliva upp helt enkelt.


Vi gick på en promenad med Miraz och det gick bra, hon busade till en gång när vi kom ut på vägen från stora vägen (vid bussen). Vi gick runt byn :)

J blev något rädd när Miraz flög i luften men hon lugnade sig efter det och skötte sig fint. Jädrans pigga ponny!


J ska följa med någon mer dag nu i veckan och få skritta henne, sen får vi se.

Hon ska ev hjälpa mig lite med henne men vi får först se om detta kan bli något. Som ni vet vill jag inte ha någon medis på Miraz men om jag kan få ut något lite extra av det hela med en seriös person som kan sitt och som vill rida för tränare dessutom så känns det OK.


Vi får se, en dag i taget.

Helst av allt skulle jag vilja att M hjälper mig men hon har/kommer få så fullt upp själv nu också så vill inte lägga mer jobb på/till henne såklart.


Nåja vi får se hur allt går helt enkelt.


Med Sakura borstade jag bara av och gosade lite samt så fick hon lite gottis <3 Min fina tjej!


IDAG ska jag nog skritta en vända, får se om jag hinner skritta på båda två. Skulle vara ganska kul och skönt, dom behöver det båda två alltså ;) haha


I och med att jag gick upp tidigt med några timmars sömn så somnade jag tidigt på soffan :p och vaknade väl en sväng vid 21 men somnade om rätt snabbt och vaknade sen för 4 timmar sen snart och har sedan dess varit vaken :p Kikat på vamps och arrow och efter det musikhjälpen.


Och nja, ska nog kika vidare på musikhjälpen nu!


Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards