sakura

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Mystur med Moa

Av Malin - 26 januari 2014 18:00

Idag blev det en härlig ridtur tillsammans med Moa och Prince.
Vi red över vägen och upp på berget där och leta oss på lite vägar, och det var riktigt kul.


Mycket uppför och blandad terräng, lite smådrygt emellanåt för dom tror jag (speciellt när det blev backar). Men den rider jag mer än gärna fler ggr, men helst inte ensam tror jag för den var lite läskig med :p Alla skyltar med "Risk för skjutning" skrämmer en lite, hahaha


Sen så hittade vi en del blod i snön på stigen med och Moa hade sett inälvor lr något liggandes på stenen bredvid så vi sa att det är nog en jägare, dels för att det var hyfsat nya spår från en människa men också för att det kändes bäst.

Men när vi sen nästan var hemma och satt och disk detta så kom jag på det att en jägare plockar oftast upp efter sig, alltså städar.... Men vissa kanske inte bryr sig om det är så pass lite?


Skulle det vara ett annat djur borde man sett andra spår och ev släpspår av döda djuret lr mer av kadavret kanske?
Sak samma, vi överlede turen och det ända vi träffa på var rådjur, så söta =D


Vi var ute i mer än 1 timma iaf, men vet inte riktigt exakt hur länge men däromkring :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards