sakura

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Söndag

Av Malin - 27 oktober 2013 21:46

Idag har jag och mamma varit upp till mormor och tänkt ljus och rensat på löv :)

Jag ska under veckan leta på en riktigt fin smideslykta som man ska hänga på en smideskrok som man sticker ner i jorden. 
Såg att citygross har en men det blir liksom inte att lyktan hänger då utan den sitter på pinnen och så vill inte jag ha helst. hahaha


Nåja leta ska jag för jag tänkte sätta dit den vid alla helgona isåfall!


Sedan så gick jag och mamma och letade efter min gammelmorfars grav igen (mamma hade ringt och tagit redo på  var den skulle vara) och nu hittade vi den.

Det är iof en familjegrav, både han och sin fru ligger där men frugan behöver vi inte snacka om eftersom hon är en häxa!


Men jag rensade graven på löv och skit där med, och vi blev rätt snopna när vi såg att krykogubbarna sköter graven numera så frugans släkt måste ha sagt ifrån sig att sköta den. Nåja, vi kommer iaf börja fixa för gammelmorfar iaf <3 Han var en riktigt snäll människa det, trist för hans hemska fru bara :/


Sen blev det stallet, och jag hade dessutom städdag idag, åkte ut efter 15 och mamma åkte vidare ut till Svärdsjö med den bussen.


Väl i stallet så fodra jag em hö till Sakura och Ebbe sedan så fixade jag allt annat åt Sakura för att sedan börja städa hela stallet :) Tog väl 2 timmar denna gång och jösses vad noggran man får vara :p Skura och svabba på tre ställen, sopade rent överallt och sen torka och damma och plockade.

Skurade även rent vid duschen vilket var ÄCKLIGT! Men nu är allt gjort och nu är det bara 6v kvar tills nästa gång, eller 7v blir det kanske.


Lina kom förbi stallet efter 19 också så vi tog oss en liten tur efter grusvägen, kolsvart ute och trots pannlampor så såg man knappt något :o Men det gick bra, lite fjantig häst bara men nåja.

Blev skritt och trav efter vägen och thats it, var ute i ca 25min :)


En bäsbild från efter ridturen och sen en bild på gammelmorfars grav

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards