sakura

Alla inlägg under januari 2010

Av Malin - 13 januari 2010 13:00

Blev hemma även idag, igår kväll satt jag inne på toan i säkert en 20min för spyan var på väg upp, men kom den? Nej, den la sig...

I morse när jag vakna var jag mer död än levande iaf, ögonen rann, snoret rann, ont i halsen, hosta och nysningar.. Vad är detta för skit egentligen?
Jag har inte tid att vara sjuk, gaaah..

Imorgon SKA jag gå iväg hur mycket näsan rinner lr gud vet vad.. Hatar att bara sitta hemma och må dåligt, dricka massa te för att hålla sig varm. Vi har 19 grader här hemma oxå, i köket.. Så det är SVINKALLT inne i lägenheten, det gör fan inte saken bättre, måste maila KS så dom får täta fönsterna till och börja med, om det hjälper så är ju det bra.

Pucklat på mig kläder, har ljus tänt överallt, men ja.. Fryser gör jag iaf :(
Blir nog en varmdusch snart..
Ser ut som fan alltså, röd runt ögonen och i ögonen :p Ingen vacker syn, hahahaha

Må väl alla friska människor ;)

Av Malin - 12 januari 2010 13:00

Titta Sakuras tunga ;) Dålig bild jag vet, men jag hann ej på jäspen som hon gjorde men en liten tunga blev med iaf ;)

Idag har jag legat hemma hela dagen, alltså inget jobb... Mått illa stup i kvarten och haft ont i magen.. Men INGET mer händer :( Blir tokig... Känns som hela magen ska komma upp ibland men sen lugnar det sig, mest känns det när jag är öppe och går....

Händer inget mer under kvällen/natten så kommer det nog inget så jag borde vara frisk och allert för och gå till jobbet imorgon isåfall. Vi får se!

Avskyr iaf magsjuka... Men jag är den enda utav 8 st som inte spytt ännu, har bara sprungit på toan :p HAHA

Aja, må väl alla!!


 

Av Malin - 11 januari 2010 13:00

Idag blev det jobb, dock bara för min del då David spytt som en gris under nattens gång. Inte kul alls med tanke på att man vakna varje gång :(
Stackars han!

Efter jobbet åkte jag ut till Sakura och pyssla om henne i massor och myste. Tror hon börjar få lite hull igen, dock behövs muskler och saker med. Haha

Ska försöka ta tag i tömkörningen igen så man får någon ordning på flickan tills i vår när man börjar med inkörningen.

Må väl alla!


 

Av Malin - 8 januari 2010 13:00

Idag så åkte Michelle hem, väldigt trist :(
Men vi har haft en bra tid tillsammans, hon sov hos mig från Måndag till idag.

Men iaf...
Idag blev det en stugtripp, jag, Mica och David åkte upp till Untorp som ligger ca 4mil ut i skogen från Orsa, verkligen ödemans där ute.
Men vi hade någon plupp som mottagning på mobilen, så det var najs ;)

Vi har supit, bastat och åkt skoter. Det vanliga liksom. Rullat och badat i snön med givetvis, i bikini.. ;) Hahahaha

Vi har iaf haft sjukt kul, käkat massa gott sett på film (iaf jag). Sedan såg även David och Mica på en film med mig på lördags kvällen..

En BRA helg helt enkelt ;)


Av Malin - 7 januari 2010 13:00

 
Idag tog jag ledigt från jobbet för att umgås med min älskade lilla syster Michelle <3<3
Vi tog oss till ÖB på morgonen och köpte tefat samt lite smått och gott till Sakura ;p

Sedan så blev det buss ut till Sakura, väl där så fick Michelle ta in Sakura, ville se om Sakura var argsint mot henne men nejdå, hon var lugn och följde efter henne utan problem :)
Lyssnade bra med!

Inne så fixade vi till henne, gjorde henne klar för att tolka efter henne, detta blev andra gången efter henne.

Vi gick bort mot bättre väg, där inga bilar lr något störde oss och det gick kanon.
Blev stopp ibland och Sakura blev lite grinig eftersom hon inte riktigt förstod varför det tog stopp, hehe.. Men till slut så tror jag hon fattade att man lär visa sin styrka och ta i för att komma fram.

På slutet så gick det fort, då var hon het på gröten.. Jag som sprang bredvid hann knappt med i traven, haha

Vi hade en riktigt rolig dag, filmer och bilder blev det, trots vi bara var två
med ut dit.
Michelle filma sista gången hon åkte (var även då Sakura var sådär het) så det gick lite fort ju, och Michelle ramlade av vilket hon filmade med, haha

Sjukt nöjd med dagen, Sakura är riktigt duktig för att vara 1½år gammal. Inkörningen påbörjas i vår när isen försvunnit på det flesta ställen.
Tills dess ska jag försöka få med mig Mica ut 1-2dgr/veckan för att få hjälpa mig med tömkörningen mer seriöst.

Länge sedan jag gjorde det nu och eftersom hon klarade tolkningen så bra så vore det ju bra om hon blev klar med tömkörningen så det blir inkörning i vår. Annars vet jag att det inte kommer hända förens, ja gud vet när ;)

Aja, det var väl allt för idag!

Länkar nedan till filmerna från idag ;)
Här åker jag efter...
http://s577.photobucket.com/albums/ss213/mysakuragirl/Sakura/?action=view&current=SAM_0107_mindre.flv


Här åker Michelle efter..
http://s577.photobucket.com/albums/ss213/mysakuragirl/Sakura/?action=view&current=MVI_8434_mindre.flv

Här filmar jag när jag åker efter :p
http://s577.photobucket.com/albums/ss213/mysakuragirl/Sakura/?action=view&current=MVI_8435_mindre.flv

Sedan sista, då Michelle filmar när hon åker OCH åker av ;)
(Ljud är nästan ett måste) HAHAHA
http://s577.photobucket.com/albums/ss213/mysakuragirl/Sakura/?action=view&current=SAM_0109_mindre.flv

Må väl alla!

Av Malin - 6 januari 2010 19:57

ÄNTLIGEN så har vi varit iväg på Ikea... Överlycklig alltså =D

Iaf, vägen dit är ju helt värdelös alltså, såååå tråkig väg. Tur man inte åker där ofta iaf. Hehe
Vi handlade lite smått och gott, säng ocg bäddmadrass, skohylla, köksväg samt lite lampor och smått och gott.

Sedan blev det lite titt på TV-apparater då vi är sugna på en ny. Vi hittade en inne på OnOff för 8000kr, en 47". Men eftersom man helst ska åka till samma varuhus man köpt apparaten OM man ångrar sig i köpet så kände vi att vi tar det på onoff inne i Falun istället.
MEN när vi kom dit så var det tyvärr stängt, så det blidde ingen TV. Suck...

Längre fram kanske!

Jag var förbi Torsåker på vägen hem med, hem till Nathalie. Köpte ju körsele utav henne. Och ärligt, hur fäster man bröstan? HAHA

Just det, fick hälsa på hästarna med och jösses vilka skönheter =D

Den ska smörjas några ggr sedan är det fritt fram och använda den. Eller jag ska köpa en svanskappa till den. Samt nya däck till vagnen helst. Det ena däcket är ju lite klent...

Så denna dagen har varit skit bra alltså.. Förutom att jag missa klippningen, så den blir imorgon istället.
Imorgon ska även jag och syrran till Sakura på förmiddagen, sedan kl 15.00 har jag tid med klippning efter det blir det Mormor =D

Ska försöka ta mig till ÖB med, köpa en pulka ;)
Hm, fan... Det måste jag ju göra INNAN vi åker till stallet... Gaaaah :o

Aja, ha det bra alla!!

Av Malin - 5 januari 2010 20:54

Andra dagen inne i rull och det gick kanon!

Sedan halv 4 kom hovis och hämta mig och Michelle vid jobbet, åkte då ut till Sakura och han verkte fossingarna på henne. Gick oxå väldigt bra, dock lite strul med onda benet men hon var duktig.

Efter det blev det borstning och reflexer på Sakura, samt så satte vi på tolkselet...
Eftersom vi inte hade en pulka och använda idag (hann ej köpa och Elisabeth kom med en när vi var klara) så blev det en sopsäck :p Vi la ett fleecetäcke i så man kunde sitta på det.

Så javisst, satt på knä i sopsäcken och allt gick faktiskt bra, dock tror jag det är bäst med pulka. Tror man behöver lite mer kraft för att få säcken att glida med något knögligt i...
Tog stopp en del ggr och Sakura försökte gå framåt men det gick inte alltid så bra, hon föredrog att ta traven då det inte blev någe stopp osv.
Kanon snäll och lugn var hon, såg inte ut att ha något emot det heller.

Så nu ska jag försöka tolka någon gång i veckan, behöver ju en till med mig för det så :p Haha

Aja, sedan hem och vi har käkat osv nu....

Imorgon blir det äntligen IKEA, Roysan har fixat bil till oss som vi kan låna. Nu ska man bara hitta ett släp ;)
Men det borde väl finnas på flesta ställen... Även om det är röd dag...!

Sakura idag.... Man kan skymta Michelle långt bak kanske :p

 
Och en mysbild på meeee and Sakura Girl

 


Må väl alla!

Av Malin - 4 januari 2010 21:31

Börjar med att berätta att den första tjejen varit och provridit Pillan idag. Allt gick bra och tjejen fasna för henne, hon tyckte hon gick väldigt fint i dressyren och är väldigt intresserad.

Så nu har vi en till tjej som kommer på onsdag som sagt och efter det blir det och välja ut en utav dem. Men tjejen idag var tydligen riktigt kanon trevlig och har erfarenhet utav oseriösa medryttare, och det kändes BRA ;)

Men det lutar åt 21:åringen som prövade Pillan idag!

Sen så var det ju jobbet idag, började ju inne i rull och det gick bra faktiskt, lite segt men OK...

Sovit dåligt i natt med, somna inte förens efter 01 tiden sedan vakna man vid 04 för att David snarka, HAHA...
Så lite trött har man varit idag, men men sånt man får leva med :p

Öööhm, nu så sitter väl jag och Michelle framför datorn... Vi käkade för ett tag sen, potatis och fisk(frisk)bullar.
Skit gott, dock blev de liiiiite lite, blev inte mätt. *Snyft*

Imorgon blir det Sakura tillsammans med Michelle och ev Mica, hovis ska fixa fötterna på henne med. Hoppas verkligen att han får fixa det onda benet.

Må väl alla!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards