sakura

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Malin - 20 januari 2010 20:28

Jobbat idag, helt ok förutom att vi inte hade så mycket och göra före lunch så det gick sjukt segt alltså. Kändes som tiden stod still. Haha

Sedan så åkte man ut till Sakura efter jobbet och då blev det tömkörning igen =)

Vi började med att gå promenix, vanligt med grimskaft då vi alltid måste gå efter bilvägen till någon av dom mindre grusvägarna där vi kan hålla till. Skogen som ligger precis bredvid är full med snö så nej tack till dit

Iaf, tömkörde iaf och det gick skitbra rent utsagt. Hon lyssnade super, och fattar verkligen hur man svänger nu MEN hon kan streta emot ibland när hon vill åt annat håll.

Vi tog samma väg som i söndags och denna gången försökte hon ytterst lite med att svänga av till åkern men vi fortsatte på vägen uppåt och två ggr försökte hon svänga om men jag är snabb
Och hon lyssna direkt när jag bad henne fortsätta, tror hon börjar förstå att jag inte ger mig

Så vi gick uppåt på "berget" och hon var kanon, aldrig gått så långt på den vägen och hon gjorde det super. SÅ stolt alltså. hihii
Sedan vände jag henne och vi gick hemåt igen, hon snegla lite vid åkern igen men höll henne till vänster igen och det gick kanon åter igen.

Sen längre fram så vände jag igen, och då streta hon emot lite men svängde snällt efter en liten stund och fortsatte tillbaka dit vi var nyss och tog då även lite trav, sakta av henne och sedan vände hemåt igen.

Utan problem, jag är såååå glad just nu för att hon är så snäll mot mig
Dock lär vi öva med att stå still tror jag Oavsett vilket håll man går, ut lr hemåt så är hon pigg (mest hem givetvis) och vill inte stå still.. Urk!

Jag är nöjd med dagen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards