sakura

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Malin - 17 januari 2010 20:37

 

Idag höll det nästan inte på att bli Sakura, messat alla idag och frågat om någon kunde tänka sig köra mig dit och sen hem, men nej inga svar :p

Sen så runt 16 tiden så ringde Elisabeth mig och frågade om jag fortfarande ville ut(hade messat henne med), fick åka med dom hem då och sen skulle jag få skjuts hem senare.

Så det tacka jag givetvis JA till trots kl var efter 16..
Väl där så tog jag in mitt hjärtegryn, myste lite med henne. Borta noggrant.

Bestämde mig för att ut och tömköra i det mörka, så på med gjorden och reflexer och sedan bar det sig iväg.
Dock fick vi gå efter vägen först och sen när vi väl vara nere vid grusväg så börjades tömkörningen som gick förväntasfullt BRA =)

Hon stannade inte alls och gick fram direkt när jag bad henne, dessutom på en väg som vi gått 3ggr på med IDAG :) Duktig tjej!!

Dock öppe vid en sväng, antingen följa vägen lr in på åkern så blev det lite tjafs mellan oss. Hon ville till åkern och jag ville vägen, men hon gav med sig efter ett tag och vi fortsatte uppåt på vägen, jag vände henne strax efter och berömde massor =D

Vägen hem så öva vi lite på sväng kommandon som hon tog väldigt bra. Sedan så blev det tömkörning efter vägen hem. Gick super duper det med.
Tacka gud för reflexer och pannlampa ;)

Väl tillbaka så blev det massa mys igen <3 samt att jag gjorde ren svansen så mycket gick hittills. Måste köpa något shampoo och vänja henne med och tvätta svansen.
Hon fick sin fibergi med B-vitamin idag, gick ner superfint.. Men hon får endast fibergin just för B-vitaminen..

Hullet har börjat ta fart igen, skit skönt.
Sen dom gjorde om i hagarna, tog bort några och satte dit nya hästar har det blivit bättre. Sakura står vid maten utan större problem, och dom käkar TILLSAMMANS, förut såg man henne utanför mer än vid maten.
Så det är superskönt!

Aja, det var väl allt!


Må väl alla!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards