sakura

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Malin - 23 januari 2010 17:56

Busa kan hon med ;)


Och springa =D

 

Idag har man varit i stallet i några timmar kan man säga ja ;p
Tror jag blev hämtad runt halv tolv nästan..

Jag och Sakura tog oss på en promenix, men nu tog vi den gamla vanliga vägen. Tömkörning blev det.
Gick skit bra tills vi kommer fram till Nordis Gården, väl öppe vid husen så totalvägrar hon fortsätta så där fick jag leda henne och fortsatte in i skogen eftersom traktorn kom efter oss.

Väl inne i skogen börja jag tömköra igen och det var ganska mycket snö att pulsa i, det var svettigt och jobbigt PLUS att Sakura försöke vända stup i kvarten efter den lilla skogsvägen. Fattar dock ej varför?

Vi tog en längre väg idag och det blev lite variation med tömkörning och grimskaftshållning.

Iaf, ut ur skogen så kommer man på Danholn vägen och där gick jag nu höger istället för vänster, ville tömköra mer liksom och går man vänster så kommer den Sundborn vägen och tömköra därefter med idioter som åker förbi så nej tack.

Det blev höger och en helt NY väg för Sakura. Men hon brydde sig inte i det. Vi fick möte med bil och även en häst. Kom en tjej och red på sin tinker. Sakura blev nyfiken men skötte sig super duper. Hon stannande när den gått förbi oss men inget mer, sedan fortsatte vi och det gick verkligen kalas.

Sen var det dax att sväna ner höger på vägen ner till Nordis Gården och lite längre ner där har vi gått en gång iaf. Det blev lite trav och Sakura var sjukt pigg och stark och det var dessutom snorhalt så jag kunde inte få stopp på henne (tömkör med grimma fortfarande).
Men till slut så svängde jag henne och då blev det bra. Varför tänkte jag inte på det tidigare för?

Vi fortsatte neråt och då kom nästa, sto + föl börja springa i hagen bredvid oss och Sakura ville gärna hänga på och då kände jag NEJ, nu blir det grimskaft igen. Vill inte riskera att tappa fotfäste och ramla och slitas efter henne :p

Så vi gick en liten bit, mötte ytterligare två ryttare med sina hästar. Dom hästarna vart väldigt rädda för mig och Sakura dock. HAHA
Därefter så fortsatte jag med tömkörningen och körde hela vägen hem. Även efter vägen.

Hon har verkligen fått greppet om vad som menas med att svänga nu. Dock vill hon inte riktigt stå still när jag ber henne och jag blir fan arg. Förut har hon ju kunnat det! Övning övning helt enkelt!

Bus i hagen idag har det varit med, lillskiten fick komma ut i lösdriftshagen igen. Men tyvärr muta valacken ut den och Doris ur hagen så vi har försökt fånga häst ett bra tag där ute idag, fy fan!!

Kom väl hem runt 16 tiden, hann bara innan för dörren så ringde karln och fråga om jag ville med och kika på TV hos Siba så det bar dit och jag hade en sådan rejäl huvudvärk så det var sjukt!

TV David kikat på hade enbart erbjudande via nätet och var alltså dyrare i butiken. Men vi ska nog dit imorgon och köpa den iaf. Vi får se...


Må väl alla!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards