sakura

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Tömkörning!

Av Malin - 18 januari 2012 19:49

Åkte ut direkt efter jobbet till stallet, mellanlanda bara hemma för en kopp te och byta kläder :)


Det var inte mycket till att mocka eller vatten att fylla SKÖNT, för min rygg är inte ok ännu tvärtom däremot. Måtte det försvinna snart!


Idag tog jag mig en rejäl storborstning utav Miraz och vad hon utvecklats sen hon kom, nu stod hon still och sov på gången medans jag höll på, titta bak och tiggde godis ibland bara :p

Att borsta benen nu går strålande även om hon på ett ben lyste det en gång men ställde ner det när jag bad henne. Inget gåenade fram och tillbaka i gången vilket gör det så mycket enklare.


Fixa hovare gick strålande också, ska snart börja med fröken löken i fråga. Ska vänja in med tömkörningsgjord, schabrak och tömmar för att småningom börja tömköra henne.


Har sagt att jag ställer Sakura på en månads vintervila från 1 februari!

Det kommer göra henne gott om inte tokig? ;) Nejdå, kommer ta henne ibland för ev NH/kommando lekar men annars blir det inte mycket mer än borstning för henne del.


Tiden går så fort, Miraz blir snart 2 (4mån kvar) och Sakura blir 4år om ca 5mån!

Mina små flickor blir STORA!


Men iaf, efter att jag var klar med Miraz så var det Sakuras tur!

Borstning och slänge på alla grejer på henne för nu var det dax för TÖMKÖRNING som vi inte gjort på ett tag.


Sakura gillar verkligen att bli tömkörd, pigg och glad och spetsade öron framåt hela tiden, mycket fart hade hon ;) Skritt och trav, det vanliga. Körde en del cirklar och även slingor (tappat namnet), men när man går från ena sidan till den andra :p Stopp, framåt, skritt till trav, trav till skritt.


Mycket ljudhjälper jobbade jag med idag och hon är SÅ duktig verkligen. Verkligen den bästa första egna uppfödning som man kan ha alltså! Min lilla bebis, eller lilla och lilla :p

Hon börjar biffa på sig en hel del faktiskt!


Tömkörningen gick iaf super och jag är supernöjd även om jag totaldog, var så jävla slut så idag blir det sängen tidigt, haha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards