sakura

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Malin - 27 januari 2012 16:44

Japp uppdatering från igår TORSDAG!


Jag och Sarah åkte ut tillsammans och medans hon mocka och fixade vatten så tog jag och borsta Sakura först och sedan fick det bli Miraz för nu var det HENNES tur att få vara med på äventyr och ompyssling.


Idag skulle hon nämligen få benreflex, schabrak, tömkörningsgjord och reflextäcke för första gången. Schabrak och reflextäcke trodde jag inte var några problem eftersom hon haft regntäcke osv. Men allt annat, ja jag vet ärligt inte vad jag trodde hon skulle reagera på för vis.

Men hon tog allt med godan ro, stod och halvsov på gången medans jag spände gjorden, hon sprätte lite på ena bakbenet när jag satte på benreflexet men hon slutade på en gång :)


Vi väntade in Sarah och Pillan och sedan bar det iväg :) Sakura fick stanna i hagen, första gången sen innan sommaren :o Och hon gjorde det GALANT!! Duktiga tjejen har inte glömt att man kan lämnas själv ett tag ;)


Promenaden i sig gick klockrent, mycket trevligt sällskap och pigga hästar, speciellt Miraz. Vilken fart hon hade, och hon kollade runt med nyfiken blick.

Fick gå över räls för första gången också vilket hon inte var direkt berädd på så hon halka lite och blev liiite rädd så vi gick över den några ggr och hon gjorde det så bra :)


Vi gick runt kyrkan btw, bron vid kyrkan är lite läskig eftersom jag inte vet hur Miraz reagerar på tåg men eftersom bilar är livsfarliga så är nog tågen ännu värre så när vi ska till att gå över den så hörs det som att det kommer ett tåg så i ren panik springer vi över bron, Miraz brydde sig inte alls utan följde bara med.


Duktiga tösa!!
Visade sig sen att det inte var tåg, lät bara som det. Måste varit lastbilar på stora vägen en bit bort... Hahaha
LURAD!! ;)


Mycket bra promenad var det och jag är SÅ nöjd! 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards