sakura

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Malin - 10 januari 2012 21:26

Tisdag!


Känns som denna vecka kommer bli väldigt lång helt ärligt, jag lär ta tag i och prata med en läkare om någon sorts medicin lr diverse för jag orkar inte riktigt må som jag gör just för tillfället :( Sen ska jag ta tag i och gå till en massör men jag är liiite rädd för att gå till en sådan, man kanske kan försöka se sig runt ifall man hittar någon bra som man vågar sig till. 


Idag var jag till Manhem och som jag trodde så blev jag besviken och irriterad!! Dom har sagt länge att när det gått 4 månader så skulle dom byta ut metallplattan i gommen till en tunnare metallstång för att sedan vid 6 månader ev ta bort stången och slippa det helt.

Nu säger dom plötsligt att jag får ha plattan TVÅ månader till och jag blir så trött... Trodde faktiskt att jag skulle få ta ur denna skit nu. Men men, vad ska jag göra?

Jag får helt enkelt vänta två månader till och hoppas på att det går fort :/ 14 mars ska jag in!


Det blev rida idag för min del, gud så härligt det var =D

Jag och Sarah red ut tillsammans och vi fick lov att ta med lillskiten igen för spetten sitter fortfarande som gjutet i backen för att hålla ena stalldörren öppen :p Så med andra ord så kan jag inte stänga in lillan :/


Miraz var verkligen TOKIG idag, herrejösses alltså.. Antar att hon var glad och pigg? hahaha

Allt gick iaf bra trots allt.


Vi red vägen som jag, Michelle och Amelia red. Den så kallade "vargvägen" och vi travade på en del idag och det gick så himla bra. Jag är så glad över att min älskling lyssnar så pass bra som hon gör. Hon vill väldigt gärna galoppera känner man ibland men jag törs inte, jag vill inte ramla av och eftersom hon varit så enormt busig nu sista tiden så känns det bra att fokusera på skritten och traven tills det känns bra!


Trots det så hamna jag i snön idag ;)

Jag travade först, Miraz vid sidan lr lite bakom vid sidan sedan Pillan sist plötsligt från ingenstans hoppar Sakura till och tvärstannar och jag hinner inte ens reagera förens jag satt på marken typ. Det var fort upp kan jag lova för det var i området med vargarna så lite rädd blev jag minsann och mörkt dessutom :o Och FULLMÅNE!! hahaha


Landa mjukt, så det var bara kul... Men hästarnas blick in i skogen var läskigt... Kanske var det dom? Vargarna alltså... 

Jag vill så gärna se en men isåfall ifrån hästryggen och inte marken ;)


Allt gick iaf bra, hoppade upp och fortsatte i trav en bit till...


Mycket nöjd över turen och den behövdes!

Tror att jag och Amelia ska rida imorgon annars blir det på torsdag vi får se. Om inte imorgon så tar jag nog och leker lite med henne från marken :)


Over and out!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards