sakura

Alla inlägg under mars 2014

Av Malin - 10 mars 2014 18:22

Tyvärr startade min dag lite dåligt igår i och med att jag hade så förbannat ont i knät hela dagen och kvällen.

Var nästan lite rädd för att jag inte skulle kunna rida idag, men det gjorde jag.


Blev faktiskt ett dressyrpass på banan idag ;)

Och Sakura var sjukt jävla fin och duktig. Något halvstel och seg i början men jobbade på himla fint när hon började bli lite varm i skorna.


Körde lite snett igenom och serpentiner, lite skritt och trav på volter samt galopp i bägge varven.

Jättefin galopp i bägge =) Lite släng/häng galopp i höger först men sen satte jag ner mig och drev och vips så tog hon en heöt UNDERBAR högergalopp <3


Till och med lillcicci sa det, vilken fin galopp och hon ser mjuk och lugn ut!


Hon var riktigt fin idag, jag var helt överlycklig!


Avslutade med en skrittur i skogen som avskrittning :)

Av Malin - 10 mars 2014 18:20

Idag red A Sakura, tog en vända i skogen. Hon hade tänkt värma upp ute och sen vara på banan men så blev det inte för Sakura var så himla glad och pigg när dom kom igång utomhus så det blev lite bocksprång och diverse så A valde att rida av henne utomhus och sen blev det en avslappnad skrittur hemåt.


Allt gick så himla bra för dom =)

Av Malin - 8 mars 2014 15:00

Idag blev det en snabb visit hos Sakura, men jag tog ut och borstade henne vid bocken.

Var så fint väder så varför inte stå utomhus då =D


Blev en rejält skrubbning av henne och ben osv, väldigt fin!

Sen fick hon gå ut i hagen igen i och med att jag skulle iväg på babyshower.

Av Malin - 7 mars 2014 17:30

Idag var hovis hos oss och fixade lite fötter.

Det gick väldigt bra till en början faktiskt ;) Men sen lacka hon ur lite på andra fram, men det gick bra trots det.


Bak gick det snabbt eftersom jag valde att plocka bort skorna där, så nu är hon barfota där. Vilkte går bra hittills, har inte märkt av någon ömhet trots att dom kan vara det i början efter att ha haft skor på sig.

Denna hovis verkar kunna verkning iaf, för nu var det lite mer som en skål så att säga och inte platt, dock lär jag nog få vila lite själv på hovkanterna så dom inte spricker för mycket.


Blir lätt så när dom är mjuka, som tex när dom går i lera osv.


Blev en liten promenad i skogen efter att hovis hade varit där, vi träffade på en hel del rådjur idag, hel flock :o

Nåja det gick strålande, lite blåsigt men helt ok.

Av Malin - 6 mars 2014 20:41

Igår så blev det vilodag för Sakura för mer hann jag inte med i och med stallmötet vi hade!


Idag blev det lite longering på banan, blev en ganska snabb vända men fick med alla gångarter för det. Jag lär nog börja använda inspänningen för hon försöker inte ens hitta form när man longerar löst längre och sen ska hon kolla utåt och runt omkring så det blir ändring nu!


Hon lyssnade dock väldigt fint trots att Moa och lillcicci red på banan samtidigt som vi höll på, visst var hon nyfiken och sukta mot dom men hon lyssnade.

Jag har även fått henne att byta håll genom att korta, peka och styra med spö vilket hon gör fantastiskt bra! Det är något hon inte riktigt ville förut då hon gärna ville stanna inne hos mig då så jag har hela tiden gått fram och lett henne ut i nytt varv.


Så det känns skönt att detta sitter bra =D


Dessutom så har hon blivit en riktigt duktig tjej att skölja benen på utomhus, och jag kan hålla henne själv utan att hon ska gå runt osv, hon står snällt där medans man donar. Ibland försöker hon röra sig men säger man åt henne så står hon still, det är dock mot slutet när man typ tvättat/skööljt 3 av 4 ben :p


Det går framåt =D


Imorgon kommer hovis, jag kommer plocka bakskorna nu och hoppas att min nya hovis kan med barfota verkning och att det kommer funka bra. Vill gärna ha henne barfota så det vore kanon om det skulle gå för sig.

Kommer dock köpa in boots sen som man kan ha vid ridning ifall det behövs :)

Av Malin - 4 mars 2014 17:30

Idag var det As dag med Sakura och allt hade gått strålande även denna gång =D


Dom tog en ridtur tillsammans och var ute i nästan en timma, dom körde alla gångarter osv. 

Väldigt kul att det går bra för A, det betyder mycket!

Av Malin - 3 mars 2014 19:38

Och jag åkte ut efter 11 idag för att fixa, det var fint väder med lite sol osv dessutom så det var inte dumt alls!


Mockade iaf innan jag plockade in Sakura, gjorde henne klar och red sedan iväg. Vi red över vägen och upp på berget precis som jag planerat, men blev inte så mycket upp och ner som jag hade tänkt mig, det var lite lerig och ojämn väg så jag körde bara högst upp sedan vände jag och red ner till stigen man kan svänga av på.


Vi både trava och galopperade uppför backen iaf, hon tog en klockren och fin högergalopp för mig och höll den hela tiden, duktiga flickan. 

Blev lite mer trav innan vi kom ner till vägen och efter den blev det lite mer trav och en liten galopp, gick strålande idag.


Inga skutt osv, men lite busläten och något ryck med huvudet strax innan backen (ladda väl), men sen helt ok. Visst var hon taggad och man känner hur hela hon är laddad till tusen, så nog fasen behöver hon få komma ut och röra sig lite nu. Hon blir så mycket lugnare på engång då.


Avslutade med lite skritt och trav på banan för att se om hon var lika skuttig och bråkig som hon var för Moa igår men inga problem här inte. Hon var riktigt fin och lugn :) Lyssnade superfint!


Imorgon ska A rida, får se hur det går för dem ;)



Av Malin - 2 mars 2014 22:23

Blev ingen ridning för Moa igår då kl hann bli så mycket innan hon kom ut och även var klar med sin ponny.

Så det blev en stående dag för Sakura igår.


Idag tog hon henne dock, red på banan men fick avsluta efter en stund då hon i traven var så het/galen. Hon sparka bakut och bocka och hade sig så hon valde att avbryta och tog och longerade henne istället och hon busade av sig rejält. Hon hade inspänningar dessutom, efter att hon hade busat runt med både resningar och bock/bakutsparkar så gick hon ner fint och fick en fin form i trav osv.


Efter avslutat pass stod hon from som ett lamm och hur lugn som helst!


Så med andra ord måste jag rida ut imorgon, ska försöka ta mig över på andra sidan och rida lite upp och ner för backen där, den kanske inte är superjobbig men det är åtminstone något att tugga i.


Sen har A tisdag, får se hur det går för hennes del :p

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards