sakura

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Malin - 12 december 2013 12:36

Och idag var det en skön och bra dag, inte någon helvetesmorgon som förra veckan eller när det var :p


Idag gick allt väldigt smidigt vid fodring och utsläpp av alla hästarna, tack vare plusgraderna iof men jag saknar den snö vi äntligen fick. KOM TILLBAKA!

Som det ser ut så ska det snöa hela lördagen här men sen blir det lite regn i dagarna efter osv så jag vette fan om jag ens kommer vilja kliva utanför dörren dom dagarna, någon som vill ha häst då? 


Nåja, som ni kanske sett så slängde jag ut lite nya bilder på grisen från idag, hade tänkt fota med systemen men jag hann inte riktigt med så det fick bli några bilder med mobilen bara. Min sötgris!


Idag blev det en längre ridtur, red igenom Sveden och upp för stora backen vid stora vägen och sen in i skogen där (inte igenom hälsingberg) utan man kommer ut vid grusvägen, ovanför den backen.


Jag körde på lite hårdare idag kan jag säga, mycket trav och en hel del galopp och mycket formarbeten.

Pigg och glad var hon verkligen och lyssnade väldigt bra, fick väldigt fina galopper också och i backen vid vägen så fick jag till en väldigt fin form i bägge galopperna, lite jobbigt men kul tyckte hon.


Hon ligger på lite emellanåt så man har mycket häst i händerna men hon lyssnar när jag ber om avsaktning men hon tycker det är kul och det är bra såklart, men man ska ändå ha kontrollen och inte ha denna rusande traven/galoppen.


Nu har jag kört på en del denna vecka och det känns väldigt bra, kommer rida en sväng även imorgon, vart och hur vet jag inte.

Sen på lördag får det bli en vilodag helt enkelt!


Ska försöka få med mig min sambo imorgon eller söndag så han får filma och fota lite när jag rider, vi får se hur det går. Jag hoppas han kan följa med :)

Av Malin - 12 december 2013 12:27

Bjuder på lite bilder på min bäs <3

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards