sakura

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Malin - 11 december 2013 19:30

Idag blev det inte alls som jag hade tänkt mig faktiskt :p Men det är väl inget konstigt när det gäller mig?


Åkte ut efter 15 tiden för jag ville mocka och fixa allt i stallet innan jag plockade in alla hästar och gav eftermiddagskäket.

Blev dock en liten krock vid 17 tiden då två i stallet hade ut en massör till sina hästar och den som var först ut stod utanför Sakuras box och där jag brukar stå och göra henne klar.


Så jag valde att stå och kikade när hon jobbade på ponnyn och vilket lugn, mjuk och följsam samt väldigt vaksam av sig. Den sorterns massör skulle jag verkligen vilja ta ut till Sakura faktiskt så nästa gång hon kommer kanske hon får slå en kik på Sakura med ;)


Men iaf, när hon var klar med ponnyn så kunde jag ta in Sakura och göra henne klar.

Sakura i sig var väldigt lugn idag, lite nafsig men helt ok om man jämför med dom andra dagarna. Dock gjorde hon ett utfall mot lillCicci från ingenstans när jag stod och ville ha hennes ena framhov.


Tog upp detta beteende lite med massören faktiskt och hon kunde inte riktigt ge mig något bra där varför hon är som hon är just nu, men hon sa att det kan mycket väl vara att hon är ett sto med humör helt enkelt men jag måste säga att jag tror INTE detta har med humöret att göra.


Detta har kommit sen hon sattes ensam efter sparken osv, så nej jag tror inte det är humöret som sagt.


Jag är ett stort frågetecken faktiskt, aldrig sett henne såhär :(


Nåja, det blev varken tömkörning eller ridning idag utan det blev en liten promenad i skogen som uppvärmning innan jag gick ner på banan med henne och jobbade henne från marken, NH.
Paddocken klarade inte av något dressyrpass nämligen men lite markarbete gick helt ok.


Jobbade med att backa, framåt, flytt av fram och bakdel.

Lekte runt lite med snabba vändningar i skritt och trav också.


Just flytt av framdelen är lite svårt för hon backar gärna eller flyttar hela henne.

Bak går bra ibland flyttar hon till slut även frambenen men vi ska nog jobba på det där.

Brukar hjälpa henne med fram med att hålla i grimman och trycka huvudet åt sidan samtidigt som jag ger för framdelen.

Gick väldigt bra så jag slutade ganska snabbt faktiskt. Vill inte träla och göra samma sak hela tiden under en längre tid även om jag varierar och lägger in backning osv.


Jag är nöjd över det passet!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards