sakura

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Malin - 9 december 2013 18:26

Idag blev det en härlig liten ridtur i skogen ovanför Ann, Sakura gick riktigt fint och vi fick till lite galopp också utan busigheter ;) Kanske börjat lugna sig på den fronten, man kan alltid hoppas.


Jobbade henne i både skritt och trav, i traven låg hon på en hel del men lyssnade på när jag bad henne sakta av lite. Väldigt fin och lyhörd!


Dock så är något fel på hästjäkeln :S


Hon är som ni vet alltid lite grinig på gången när man ska fixa henne innan man ska ut, men nu är hon HEMSK! Efter sparkskadan och att hon går ensam i hagen så har hon blivit helt knäpp, vet inte alls vad det är för fel faktiskt.


Hon hugger i luften och mot mig/andra och tvekan inte med att bita tag heller, står och tigger i vart annat, dansar runt och fjoppar sig rejält. 

Säger man åt henne så blir hon tusen ggr värre kan jag säga.


Idag fick jag inte ens borsta henne utan att hon stod och högg i luften, lugnade sig dock när jag röt i åt henne!

Hon är alltså helknäpp, jag blir till och med rädd :o


Hon hotar också mig med att mosa in mig i boxväggen, hotar även med att lyfta bakbenet (det ben hon blev sparkad på) osv osv... 


Jag varken ser eller känner något som skulle kunna vara fel på fröken, det är så konstigt att det kommit i samband med detta med sparken osv.


Kylan tror jag inte det är, hon får täcke på sig vid snö/blötsnö men vid klart väder ingenting och det är för att hon har päls och klarar det. Hon fryser inte och det har flera kollat (om hon tex skakat osv).

Så jag tror inte det är det heller, tips och råd?


Hon får sin munkpeppar fortfarande men funderar på om man kanske skulle köpa något som kan lugna hennes nerver eller?


Foderstaten är fin förutom att hon får på tok för mycket hö och därmed får i sig för mycket energi.

Gaaah, blir knäpp på detta :(

Min fina bäs <3 Vill inte att hon ska vara såhär... :(


Imorgon ska Lina dessutom ha henne och jag oroar mig till tusen, men jag uppdaterade läget så att hon vet.

Vi får se helt enkelt!


På onsdag blir det tömkörning tror jag =) 

Av Malin - 9 december 2013 18:24

Glömde såklart uppdatera igår men jag vet inte om det är något att skriva om heller så :S


Skulle jobba Sakura på töm på banan tänkte jag men det gick ju åt helvete, började bra och hon lyssnade fint men sen blev det kaos av alltihopa.

Hon fick springa kan jag väl säga, stel som en jävla pinne osv osv....


Skitpass säger jag!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards