sakura

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Malin - 14 oktober 2011 20:57

Idag blev det en ridtur, red en tur själv med Sakura för och se om hon fortfarande var lika lugn och snäll som förut. Och det var hon!

Lyssna kanon på mig, väldigt pigg i början och hoppa lite med frambenen (som att ta galopp) under travgången men det slutade hon med när jag bad henne.

Vi red runt Lennart, alltså förbi holmen och bort till tinkern och morganhästen och förbi deras gård och ner vid Lennart.

Vi gick upp en sväng i skogen också för att prova galoppen, det gick sådär. Hon tog några steg men höll inte igång den, kanske för att det hann bli mörkt när vi kom dit.
Slutade när jag fick två fina galoppfattningar.

Provade sedan att ta galoppen nere på grusvägen också vilket gick kanon, gud så stolt man blir :D
Hon tar vänstern väldigt fint, försökte med högern men det blev vänster även då så det blir träna träna, för nu ska den tamefasen sitta.

Visst vi har inte övat så mycket och jag får försöka vara med tydlig med rösten och beröm så får vi se :)

Skit nöjd är jag iaf, underbara häst!
Man kan inte tro att hon är så ung som hon är, känner mig väldigt trygg på henne.

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards