sakura

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Fixat och donat

Av Malin - 29 september 2011 19:48

Åkte ut tidigt idag till stallet eftersom Gemma skulle komma också :)

Kom iväg tjugo i 12 lr lite tidigare, verkligen superskönt  och fin väder. Jag tänkte dock inte mycket utan klädde mig för en kallare dag, puuh va varmt det var alltså.
Man ska inte klaga jag vet.

Jag fixade vatten och blev klar med det lagomt tills Gemma kom, så vi hälsa på hästarna och kollade  runt lite, vi pratade en massa och sen gick vi ner till stora sommarhagen och kolla underlaget där, om man ev kunde hålla lektion där nere liksom. Iaf under skrittövningar.

Men jag har frågat Jonny igen om vi inte kan få låna hans paddock ibland tills vi får använda Tinas igen. Det skulle underlätta lite, kunna börja rida riktigt igen liksom.

Det märks även på Pillan när hon inte hålls igång regelbundet med dressyren, hon blir stel och spänd och vill inte riktigt som en annan.

Tog in och stor borsta lillan och Sakura idag, gick faktiskt riktigt bra. Riktigt varmt för dom idag så dom flåsa och flämta som tusan dom små.

Ett plus är att hösilagebalen är lika bra inbäddad fortfarande, men imorgon är den nog slut tror jag. Hoppas jag får hjälp att få in en ny... Känner inte för att brottas ensam med en sådan där längre. 

Fixade med ligghallen idag också, tyvärr blev det bara bädd på halva sidan för det räckte liksom inte till :p Tänkte aldrig på att torven är mindre än spånbalarna :/
Men men, ska försöka få hem imorgon så man kan släppa in flickorna, tyvärr är inte väggen borta ännu.... Klurigt, värsta fall får man lägga bädd i gången!

Det är även bestämt att Sarah ska ta Pillan måndag och onsdag, så det ska bli spännande också.
Jag sa att Amelia kan alltid ta Sakura på måndag så kan hon visa någon väg iaf, sen får hon väl ta på onsdagen också om hon känner för det, men hon har nog annat för sig med ;)

Fotade lite idag, blev inte mycket eftersom dom var trötta av värmen och sen stod dom vid balen :/ hahaha
Inga fina bilder men men.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards