sakura

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Titt på lägenhet

Av Malin - 28 september 2011 19:21

Börjar med hästarna :)

Sarah kom och red idag som sagt, jag åkte ut tidigare för att jag tänkte ha Pillan klar tills hon kom men det vart inte riktigt så :p

Kom ut, fyllde på vatten till dom då det var tvärslut och dom var törstiga :(
Hämta grimma och grimskaft för att sedan ta i Pillan, lättare sagt än gjort.

Dom börja springa runt och hoppa, bocka ja jösses vad dom höll på, dom var mer i luften än på marken kan jag säga :o Helt galna, speciellt Pillan. Haha

Jag hade mina nya regnställsbyxor på mig, dom prassla en del men det är dom vana vid ju, men jag tror det bidrog en del med det för dom våga knappt komma nära mig, bara när jag smög lr stod stilla (iaf Lillan och Sakura).

Efter 20min så gav jag upp, ingen idé alltså.
Hämta en hink med mat och locka in henne i stallet YES!! Haha
Sen skötte hon sig exemplariskt!

Sarah kom när jag höll på och borsta andra sidan utav henne tror jag...

Vi provade att lägga den nya gelepaden under sadeln också och det funka väldigt bra alltså. Sadeln låg dessutom väldigt stilla nu :)

Så jag tror jag behåller den där sadeln till Pillan!

Ridningen gick bra, vi red mot Lönnemossa och stanna till vid grusplanen och red lite där. Vilket gick OK.
Pillan var stel i början men slappna av  mer mot slutet.

Sarah red med lite hård hand och kort tygel men tror det var mest en nervös sak hon gjorde.
Hon längde på tygeln efter ett tag och då gick det lite bättre också :)

Jag gillar henne och hon gillar Pillan så vi får se hur det går. Hon ska rida henne själv nu någon gång också.

------------------------------------------------------------------------------------


Efteråt så stack jag hem och bytte om för att sedan åka med älskling och kolla lägenhet =D
Mulle och hennes karl har sagt upp lägenheten så vi kika på den, det är en till som kikat på den (igår) och det lät som dom var intresserade enligt bovärden.

Vi ska träffa värden imorgon runt halv 5 tror jag, David ska höra av sig imorgon och se om det gick.

Jag gillade lägenheten väldigt mycket, vindsvåning så det buktar in på lite ställen vilket jag tycker är charmigt :p Lite äldre stil liksom. Äldre byggnad.

Tror man kan få det sjukt mysigt i den där lägenheten, den ligger dock högst upp i huset men det får fanemegå för jag älska den :)
Sovrummet var sjukt mysigt också, hihii

Men men, jag vill inte hoppas för mycket eftersom värden kände dom andra som kika på den. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards