sakura

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Malin - 11 april 2010 21:29

Idag har jag jobbat massor måste jag säga, jag tog äntligen tiden till att rensa ur hagen från all övergivet hö hon bara kastat runt. Och det var blött och tungt och inte alls kul. Men hagen ser nu betydligt bättre ut, jag ska försöka hålla den hyfsad varje dag nu när jag iaf bara går hemma. (får se hur jag håller det).

Sedan så blev det stor borstning igen, skulle verkligen vilja duscha av henne men tror man bara kan svampa av där. Ska höra med stallägaren tänkte jag. Vi har toppen väder idag och det har varit riktigt varmt ute, har stått i linne när jag fixa i hagen för det var för varmt med något mer på.

Sedan så blev det en långpromenad idag, samma väg som vi tömkörde igår men nu fortsatte vi förbi kyrkan och in i bostadsområdet och hälsa på svärmor. Karln min mötte upp oss oxå innan.

Svärmor blev himla glad och även gårdsägaren som dom hyr huset av, så dom kom och hälsa på fröken bus och hon fick även morötter.

Sakura var verkligen toppen, hon går på som ingenting, kan stanna och kika runt lite eftersom det är nytt. Barn som cykla runt, sprang och skrek där vid bostadsområdet men hon brydde sig inte för 5 öre, två småtjejer sprang fram och ville hälsa på Sakura och det var så mysigt så!

Vi har gått igenom en viadukt idag med, utan problem Hon följer mig verkligen överallt och det känns så skönt!

Vägen hem följde faktiskt karln med oss, trevligt! Men hon var ren i bus då kan jag lova, hon ville inte alls gå lugnt och fint då inte, utan det var små hopp åt sidorna, halvstegringar och springa runt runt Men det var hemåt och tror det spela roll lite.

Kyrkklockan ringde oxå och det gick bra, vi har mött massor med folk och hundar samt cyklister. Hon är så duktig tjejen min!

Lite bilder blev det givetvis med


   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards