sakura

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Dressyrpass =D

Av Malin - 31 mars 2014 19:20

Måndag igen och jag är ledig en dag till innan jag går på och jobbar igen, går på imorgon natt.

Får se hur dessa 3 nätter går, men jag känner mig ganska utvilad trots besvären till att inte kunna somna igår :/ Somna väl till slut runt 05 i morse, usch!


Nåja, dagen har varit helt fantastisk iaf och det tackar jag mest Sakura för ;)


Idag blev det ett dressyrpass på banan med Sakura, och det gick sjukt jävla bra!

Red med nya sadeln, satte på stigläder och hela kittet och gick ut på banan, kändes väldigt bra faktiskt och sadeln såg ut att ligga betydligt bättre idag också, synvilla gissar jag på ;) haha


Nåja ut på banan och känna på den i lite skrittarbete, vilket gick strålande :) Lugn och avslappnad och brydde sig inte om någonting annat än mig, precis sådär som man vill ha det såklart.


Gjorde lite volter och sedan gick vi in på trav och jag tycker det gick riktigt jäkla bra, lite vinglig och söker sig gärna inåt staketet så jag sitter där livrädd att fasna/dunka i med fötterna men vi jobbar på den delen att hålla avstånd vilket jag tycker går bättre och bättre, gäller att vara tydlig med både skänklar och tygeltag bara.


Jag sitter riktigt bra i sadeln och får ett bra stöd måste jag erkänna, dock känner jag givetvis hur mitt högra ben drar sig framåt så att jag blir sittandes snett och det är givetvis inte bra och något jag alltid tänker på MEN det gör att jag på något vis flyttar fram/drar sadeln framåt på höger sida, alltså kåpan blir lite liggandes framåt på frambenet och detta är för mitt jädrans knä :(
Som ni vet så är min högra knäskål snett/vridet och det gör att jag inte riktigt kan ha det rakt som mitt andra knä.


Men Sakura verkade inte ta illa vid sig utav detta utan jobbade på riktigt fint för det, tackar jag för <3

Men med mer ridning och träning i rätt sadel så kanske mitt knä lär sig hitta formen mer och sen att jag får försöka tänka på det med att dra benet bakåt emellanåt så man blir sittandes rätt.


Vi körde en del galoppfattningar också idag, båda varven och även här gick det så otroligt jäkla bra, ursäkta ordvalet men jag var helt överlycklig, för det första för att jag inte hamnade så långt framåtlutande i fattningen och sen för att hon tog dom klockrent varenda gång, snabbt och smidigt.


Avslutade med att skritta av henne runt vinterhagarna, hon gick lugnt och avslppnat på låg tygel i princip hela vägen, duktiga tjejen =D


Såhär bra har inte tösen gått på riktigt länge så en sak är säker, hon verkar då absolut trivas med sadeln!

Så håll nu alla tummar och tår för att den blir kvar på henne tills man ev hittar en hoppsadel åt ekipaget!


Imorgon blir det vila, men det blir nog en kort promenad genom skogen för att få röra sig efter dagens dressyrpass åtminstone.


Onsdag har A henne och då ska dom köra bomövningar, vad får man väl se ;)


Dom har bokat in sig på en gröna gruppenträning på söndag den 6:e april och sen ska dom vara med på en pay and jump den 13:e april på Sveden, så nu är dom igång tror jag :)


Sedan ska dom anmäla sig till Låghöjdshoppningen i Svärdsjö den 17:e maj också och går dessa bra så kommer dom även vara med på Dalahoppet som det ser ut, där blir det verkligen ett test i och med allt folk, hästar och all röra som brukar vara runt omkring.

Men jag tror att dom fixar det där utan problem, Sakura släpper alltid allt omkring direkt när hon går på ridbanan så vi får se hur dessa går helt enkelt!


Sakura fick sitt licens godkänt idag också så nu är dom verkligen klara för start!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards