sakura

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Malin - 26 juli 2011 21:42

Idag kom veterinären, en helt ny som jag är riktigt nöjd med.

Himla trevlig och dessutom billig, haha ;)

Hon kommer fortsätta fixa mina pållar och jag tror även Sanne behåller henne!

Veterinären i vintras sa att Pillan var fullt vaccinerad men det är tyvärr kanske inte säkert. Hon har haft grunden och är verkligen vaccinerad, men fodervärden missa ju andra sprutan dumt nog men vet sa att hon är ju så pass fullt vaccinerad så hon trodde inte det var något.

Stelkrampen har hon verkligen så den är det ingen fara med :p

Det är influensan som det blivit väldigt knas med, så vi får se hur det blir.

Kanske lika bra att få den korrekt gjord så Amelia kan tävla med Pillan utan problem. Sen att det även skrivs med i passet ordentligt. Så man slipper alla tusen papper :o

Miraz fick sin sista grundspruta idag (influensa + stelkramp), gick kanon!
Vet berömde henne som tusan, hon sa att många araber kan bli lite "hispiga" men lillan stod så snällt :)

Nu ska hon ha en influensa igen i december med mina andra två, Miraz lär ju vaccineras mot influensa varje ½år för att hon ska få ställas ut inom arab. Tråligt men så är det.

Storborsta Pillan idag också, jösses vad skitig hon var :o Tog en timma och då hann jag inte med ena bakbenet :/ Dammig förblev hon men jag gjorde mitt bästa ;)

Sedan borsta jag av Miraz lite snabbt för hon kan ju inte se förjävlig ut inför veterinären! Det gick så bra så, även promenaden ner till Sanne gick bra. Hon stanna några ggr precis i början men sen gick det bra, skrek lite efter dom andra eftersom Sakura skrek efter henne.

Mötte en bil också som hon totalvägra gå förbi, hon frös fast i marken :o Pinsamt värre.
Satt en äldre gubbe i bilen och han stanna ju men det sluta med att han stängde av motorn också och då gick hon på direkt utan problem :o Jädrans häst!!!
Mycket trafikträning lär det bli!

Sakura fick sin nya flughuva idag också så Miraz får låna hennes andra, den satt mycket bättre en den andra flughuvan i stl ponny, konstigt nog. 

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards