sakura

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Malin - 19 juli 2011 19:33

Vart ska man börja denna gången då?


Jag hade tänkt ta mig en liten härlig ridtur med Pillan ut i skogen och bara njuta, men givetvis fick det inte bli så.


Började med att fylla vatten idag så det var gjort, efter det så hälsade jag på flickorna och Pillan var inte riktigt med som annars och när hon väl gick så gick hon lite mysko. Först tänkte jag att marken är gropig så det är nog inget men när jag väl kom fram till henne så så jag att höger bak såg mysko ut.


Mellan hov och kota så var hon svullen, ingen värme eller något.

Så jag gick och lämna skottkärra och hämta grimma osv.


Hästarna stod vid grinden när jag kom så jag tog Pillan, väl på gruset kikade jag lite mer, men såg inget så vi vandra upp till stallet och så fixa jag henne, borsta och sen dränkte jag hela H B med jodopax, lät lufta medans jag borstade hela henne och kratsha dom hovar hon klarade av.


Sedan lindade jag bakbenen.

Jag trodde att hon stukat till sig vilket är lätt hänt på sådan mark dom går i nu.


Men när vi började gå tillbaka till hagen så såg jag att hon nu tog stöd på tån än hela hoven när hon väl stödde sig på benet.

Det slog mig direkt att det kan faktiskt vara hovböld, försökte känna efter med hovkratz med det är fan omöjligt :p


Så jag valde att göra ren hoven, dränka bomull och linda runt hoven, började gå mot hagen igen och nu haltar hon mer än innan jodopaxomslaget.

Väldigt mysko, ringde Sanne och rådfrågade lite med henne och det är ett mysterium eftersom hon är lite halt (mer efter jodoomslaget), svullen men annars helt normal.


Beslöt mig att ringa Anna min ex ex hovis och frågade om hon kan komma och kika på Pillan.
Hon  kunde absolut det men även hon trodde på en vrickning eftersom hon är svullen.


Vi får se imorgon!


Något som slog mig nyss däremot är att det är samma ben som den hov som var lite trasig efter att dragit av sig en sko förut. Hovis sa att det fixar han lätt och det sluta med att han satte sömmen extra högt upp i hoven. Han fick dit skon och utan problem :)


Men det är en tanke eftersom det är samma ben.. Men vi får se imorgon!

Uppdatering kommer!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards