sakura

Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

Bilder...

Av Malin - 28 juni 2015 00:51

Igår blev det inte så mycket mer än klapp och gos med flickorna i hagen.

Ingen var nere i grinden och dom syntes inte till så började ropa och vissla på Miraz som faktiskt alltid kommer.

Fick inget svar så jag gick in lite mer i hagen och provade ropa om och vissla och strax efter sista visslandet så hör man galopperande hovar och sen dyker Miraz upp i full galopp, super glad och busig och strax därefter kommer resten med Sakura i täten!

Sen filmade jag en till snutt när jag ropar om på Miraz och hon kommer travandes mot matte, hon är mitt hjärta alltså!

Filmade först delen med så kika gärna, dock pratar jag så stäng gärna av ljudet. Dom där hovarna är inte värt det hahaha

IDAG så var vi upp en sväng med bara. Vi har haft fullt upp både igår och idag men idag blev Michelle och Lukas med upp så Lukas fick rida på Miraz lite i paddocken medans vi fixade vatten :)

Så det blev barbacka och grimma! Miraz är verkligen snällaste ponnyn i världen :D

Dock fortfarande tok brunstig så hon gick med lite lyft svans ibland och breddade bakben = seg häst framåt!

Men kom igång på slutet!

Sen det viktigaste av allt GRATTIS till SAKURA som idag blir 7år gammal! Fina tjejen, börjar bli vuxen nu! :)

Pussar och äpple fick hon och lite godis!

Filmerna får komma imorgon, dom gick inte via mobilen tydligen :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards