sakura

Alla inlägg den 9 juni 2015

=D

Av Malin - 9 juni 2015 21:26

Idag blev det två ridturer =D Så himla mysigt när man hinner med det alltså!


Först ut blev Miraz idag. Blev en rejäl ompyssling först, sprayade manen och svanen och gjorde den lite glansig och fin. Sedan gjorde jag henne redo för en ridtur, tänkte vi skulle stanna vid åkern och hoppa lite över hindren där men när vi kom dit så var allt borta. Så himla trist men gräset växer ju nu så då vill väl bonden ha det för sig själv gissar jag.


SÅ istället blev det de vanliga, skänkelvikningar, lite skritt och trav övergångar och en galopp uppför backen.

Hon jobbar på som bara den och försöker göra sig bästa hela tiden.


Idag provade jag skänkelvikningar i traven och det gick kalas det med =D

Så duktig tjej <3


Sedan var det Sakuras tur, jag tog en tur uppför mödarbacken med henne idag, första gången sen efter skadan. Nu har vi snart hållit igång i 3v så tänkte jag testar, hittills har allt gått så jävlans bra och hon behöver bli lite mer trött än det vi gjort hittills.


Så vi travade en bit uppför först sedan fick hon skritta resten, flåsa kunde hon göra men kul tyckte hon det var, det såg och kände man =D

Hon försökte ta lite galopp idag med, dock inget hon fick men jag tror vi båda längtar dit =D


Nu är v på gång YES!


Körde lite skänkelvikningar med henne också och hon blir mjukare för var gång, så himla kul och se utvecklingen. Kul att rida/jobba med dom nu, med båda två.


Wiiiee


   

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards