sakura

Alla inlägg under mars 2015

Av Malin - 6 mars 2015 22:55

Nu ska vi se här, vette skjutton om jag minns hur hela veckan gått men skall försöka iaf ;)


Tisdag: 

Blev en ridtur med båda flickorna, härligt väder :) Blev ingen lång tur ca 30min vadera vilket räckte gott för dom tror jag.

Red i skogen och tog det lugnt bara!


Onsdag:

Då blev det en sväng till Hööks för och byta Miraz grimma så nu är det rätt stl! Har dock inte provat den men eftersom Sakuras passade på henne så passar definitivt denna.

Blev vila för båda två idag då det blev så sent med allt.


Torsdag: 

Glömde ställa kl så vaknade ganska sent idag så det blev ganska sent ut men jag hann ut på en liten tur med Sakura iaf, en barbackatur i skogen, väldigt lugnt.

Miraz fick vila!

Av Malin - 2 mars 2015 14:01

Hej och hå vad jag jobbat på bra idag, fått mycket gjort.... I stallet iaf ;)


Åkte ut vid 06.15 till stallet och hem 13 tiden, så det blev en LÅNG dag i stallet men verkligen värt det!


Blev ridtur med båda flickorna precis som jag planerat och det kändes BRA, jag red först den vägen då jag gick med båda två i fredags. Sedan gick jag vidare in på den långa ridturen så var väl kanske borta ca 45-50min var med båda. Borde ha blivit något sådant.

Gick lite fortare med Sakura men det endast för att hon går fortare än Miraz.


Red först ut med Miraz och vi jobbade faktiskt på lite idag ;) Hon blev liiiiite svettig men inte så jätte farligt. Mest skritt men en del trav också och sen blev det lite galopp.

Skötte sig riktigt fint idag!


Sen ut med Sakura och hon var dryg, hon var spänd och stissig/tittig och tyckte korparna var skitläskiga som flög runt och skrek överallt. Försökte jobba henne lite för att få henne på andra tankar men hon blev lite hård i munnen och streta mest emot så det var inte kul faktiskt.


Blev en del trav och lite galopp vilket hon tyckte var kul. Kändes som hon slappnade av lite efter det men inte så värst länge.


Vart har min häst tagit vägen? Suck.. Måtte hon komma tillbaka snart, hon är ju annars en så sjukt trevlig häst oc arbeta med och visst kan hon bli spänd/rädd för saker men inte gå och spänna sig hela ridturen för att allt är skitläskigt. *grr*


Båda fick fina fötter idag också efter ridturen, små dryga och verka idag. Speciellt Sakura som var livrädd för ena stallägaren som stod och hackade is utanför stallet :p Gissar att Sakura aldrig såg vad det var, men drygt blev det för mig.

Men skam dem som ger sig ;)


Bjuder på lite bilder, lite tråkiga tyvärr men det får ni ta.
Ursäkta det inte så trevliga underlaget i hagen, försök titta på Miraz istället!


           

Av Malin - 1 mars 2015 18:54

Fan vad det började snöa idag då :(
Jag hade planerat ridtur på båda mina flickor idag faktiskt men så blev det ej.


Såg först klart på 5 milen herrar, jävligt spännande drag i det. Kul med bronsmedalj!


Sedan så blev det att älskling hängde med ut till stallet så han hjälpte mig och fixa med vattnet medans jag fixade allt annat till hästarna.
Fick äntligen ut morötterna med, dock hade dom börjat bli mjuka vissa men inte konstigt efter ett par dagar i bilen :p


Flickorna verkade lite busiga i hagen också, gissar pga vädret. Dom blir alltid lite sådär när det snöar.

Kul att se på dom då iaf.


Tjejen som red Miraz här för ett tag sedan skulle ha kommit idag men jag glömde givetvis skriva till henne igår så det blev inte av, vilket ni redan förstått gissar jag.

Men hon skall komma på onsdag så då blir det en liten ridtur, får se vart osv.


Nu ska jag slöa lite, har morgon imorgon och kväll för den delen :/ Spännande!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards