sakura

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Ridtur

Av Malin - 25 mars 2015 17:59

Igår blev det inte så mycket mer än att kika till mina flickor, karln var med också för tanken var att packa in alla mina saker i boden men det var sådan lervälling överallt så man kunde inte ta sig riktigt dit. Han tog ju såklart inga stövlar med sig heller. Osmart :p


Men lite klapp och gos med Miraz, skitig som fan var hon men go och glad ;) Mötte mig i hagen till och med!


Sakura var fullt upptagen med och käka och stod i en lervälling med så sjukt mycket vatten så jag tog mig knappt fram till henne MEN jag klura mig fram till och kolla knät iaf vilket  var mer svullet, såklart :(



IDAG


Idag kom L med mig till stallet igen, och J eftersom hon hade sin medis ponny idag.

Sakura var bättre i knät idag, inte alls lika svullen så hon fick haka med på en skrittur i skogen som vi hade planerat.

Dock hade hon en NY broddskada på bakkotan istället, så dumt ställe :(


Halvdjupt och ganska nytt tror jag då blodet rann bland annat. Inte så kul, antar att hon kaxar sig kring maten och/eller försvarar Miraz mot andra.

Sköljde rent och hade på tjock salva, hoppas det dämpar leran att komma åt lite. Så dumt ställe och få sådant sår på vid dessa leriga tider.


Hur som helst, vi tog oss iväg på en tur i skogen med sällskap av en till så vi blev 4 stycken :) Riktigt kul och trevligt. Lugna hästar trots dom var pigga, Miraz trippade på en del emellanåt men tycker L tog hand om det bra.


Miraz testade även henne lite, hon tyckte inte det var ok att hon skänkla på henne ibland :p Haha

Men inget som hon inte kunde hantera, som sagt knappt märkbart.


Vi avslutade med och rida några varv på banan vilket gick bra, blev liiite trav bara. Vågade inte så mycket i och med knät.

Miraz var inte lika framåt på banan idag, där protesterade hon lite mer mot skänkeln när jag och Sakura stod och kikade på bara, men L fick fram henne och berömde bra så Miraz blev nöjd.
Dom fick till lite trav också till slut ;) Skam den som ger sig.


Lilla Miraz verkar vara en brud med lite test i sig nu för tiden, haha

Inget farligt, mer att (ge fan i och skänkla på mig) och så lyfte hon benet lite mot henne men som sagt när hon insåg att hon inte vann så gick det bra.


Vi får se hur L bestämmer sig, sa att hon får gärna rida med mig mer innan hon bestämmer hur hon vill göra. Svårt och säga något nu är hästen vilat i 2v tid liksom.

Så vi får se!


Sakura var duktig med, blev barbacka då jag fick med mig en sadel utan gjord ;) Spännande eftersom hon är så jädrans hal och rida på. Men det gick super duper, duktig tjej!


Märktes på dom båda att det var kul och komma ut för dom. Uppskattades!

Får se om det blir mer rida i helgen med L, sa att man kan ju satsa på skritt och trav nu i början och sen vara med på banan och visa att det är OK att vara där med.

Verkligen en superfin ridbana med STAKET!


Så lite löshoppning funderar vi på nu, så kul! Kan vara bra och göra av med energi på tex.


Två bilder från idag med mitt sällskap, Miraz är framför mig och Sakura!


 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards