sakura

Alla inlägg under mars 2013

Av Malin - 4 mars 2013 21:25

Blev en barbackatur i skogen idag med Sakura :)
Med grimma också eftersom den nosgrimma jag har vid Bettlöst hörs till pillans träns så blev det svårt å ta det när A var ute å red :)

Iaf så tog jag den långa rundan och det var en spännande tur.
Först möter vi typ 10 pers med pannlampor så joggar i mörkret.

Sen möter vi dom igen och efter det kom det en skidåkare och sen var det lugnt ett tag innan vi möter en galen skidåkare igen men Sakura höll sig lugn även om hon blev nervös och sket ett antal ggr :p

Sen red vid förbi alla joggare igen och därefter var det lugnt.
Så det var både det ena och det andra som hände idag.
Sakura skötte sig fint, tog en väldigt fin, lugn och kort trav så jag satt som en Gud där ;)
Men mest skritt såklart!

Longerad Miraz en liten sväng också! Skritt + lite trav. Gick galant!

Natti!

Av Malin - 3 mars 2013 22:12

Med en rejäl sovmorgon måste jag erkänna :p

Blev ett dressyrpass för mig å Sakura idag, tillsammans med Sanne.
Det är första passet på en evighet och Sakura kändes så JÄVLA bra!

Mjuk och följsam, lyhörd men kanske lite loj emellanåt.
Önskat lite mer fart och bärighet i traven emellanåt men jag är nöjd med dagen trots allt.

Som sagt så var det länge sen ett dressyrpass ägde rum nu.
Vi jobbade lite galopp också, gick ruskigt bra! Då snackar jag om höger
Mest eftersom vänstern sitter galant!

Längden lädren en hel del idag och det gjorde mycket måste jag erkänna. Fick en helt annan sits och åtkomst vilket gjorde det lättare för mig att fatta högern tex. Och hon tog den mesta dels om inte så sakta jag bara av och tog om osv..

Riktigt duktig och Sanne tyckte det såg fint ut också, avslappnad och fin i rörelserna.
Höger galopp fick jag mana lite extra men annars gick det skitbra!

Efteråt fick hon kika in i transporten, i framdörren, spännande tyckte hon :)
Försökte göra lite yoga också men det ville inte hon :/ så då fick hon ingen godis heller!

Sen tog jag Miraz så hon fick hälsa på transporten idag med :) gjorde det igår innan promenaden med.
Riktigt duktig, går fram och luktar utan problem! Fick lite godis som beröm såklart!

Sen gjorde jag samma sak med Pillan och hon var väl den som tog raka steg mot den direkt ock kikade in. Dom andra två luktade lite utanför först.

Sen körde vi yoga och puss, försöker hålla igång sånt där som Amelia varit så duktig på och lära.
Men vet inte roligt vad hon lärt så :p

Det var dagen!
Blev en promenad nyss innan sängen också. Duktiga jag!

Godnatt!

:)

Av Malin - 2 mars 2013 22:21

Idag blev det en tur med A runt långtäkt :)

Väldigt trevlig tur med trevliga hästar. Pillan började dock med att vi fick jaga henne, mer än vanligt :o
Men sen var det som inget när jag fick henne.

Ridturen gick ruskigt bra, körde alla gångarter utan bus :)
Och Sakura å jag tog höger galopp idag ock den var väldigt stadig för engågsskull :) skitkul!

Sen blev det en fin promenad med Miraz :) pussgurkan!

Av Malin - 1 mars 2013 20:58

Fredag:


Idag så tog jag och dressyrade lite med Pillan, gick sådär måste jag erkänna då vi hade så enormt litet att röra oss på

men emellanåt gick hon riktigt fint faktiskt.

Däremot störde jag mig jätte mycket på MIN sits idag :( Hatar det, varför ska det vara sådant problem? *grrr*

Men knäet spelar in ganska mycket där och det är skönt och veta på sätt och vis!


Men iaf så körde vi mest i skritt och trav, försökte ställa henne också i bägge varven och det gick bättre i det ena, nu minns jag inte vilket såklart. Men det blir nog bättre snart.

Ska jag dressyra så får jag helt enkelt boka ridbanan istället, där kan man rida åtminstone så att det blir ordentligt :)


Dom andra två fick vila :)


Torsdag:


Idag longerade jag Sakura och Miraz.


Först ut var Miraz eftersom jag planerat longering med henne.

Vi körde bara några varv i bägge hållen i skritt enbart samt övade på stopp. Hon är riktigt duktig måste jag erkänna. Hon är väldigt lättlärd!


Sen blev det lite trickträning och det hon kan hittills klockrent är yoga på bägge sidor men hon ville absolut INTE det igår. Gaah, höll fan på och slita av mig håret, hon bara snurrade runt, runt eller så stod hon med huvudet vid bakbenet men lyfte inte benet!

Kanske en dålig dag? :p


Sen var det Sakura...


Där gick det ruskigt bra idag :)

Framsteg sen sist vi longerade.


Som ni vet så har inte hon förstått att man kan skritta i longering också utan efter att hon gått nästan ett helt varv i skritt så börjar hon trava och då avbryter jag det givetvis men det blir antingen stopp eller trav.


Men nu har det släppt, för igår var hon helt underbar =D

Hon skrittade på hur fint som helst, var lyhörd och hade koll på mig.

Kunde även öka på skritten utan att hon gick in i traven. Wiiie


Sedan körde vi trav också vilket gick jättefint även det. Så himla fin och se på är hon!

Hon lyssnar KANON på kommandona, proo = stanna, shh = trav och smackning = galopp (där kan hon vara lite seg ibland).


Men hon är så duktig!

Dock använder jag proo till avsaktning också och jag har kommit på att det är dumt ibland för hon stannar ju då :p

Men igår funkade även det bra, jag fick bara vara väldigt tydlig i röst och rörelser så förstod hon vad jag ville av henne.


Sen tog vi lite galopp också, svårt på underlaget i hagen i och med att det lutar bland annat.

Men vänstern gick fatiskt hyfsat bra, hon håller kanske inte den bästa cirkeln direkt då men dit kommer man ju starkare dom blir att bära sig i den formen.


Sen tog vi höger vilket blev mer studs och luftsprån av :p Jag hade väldigt kul åt henne för jisses alltså!

Men jag fick till några fina steg, hon tog höger utan problem dessutom i höger varv så detta visar ju tydligt att det måste vara JAG som är problemet från ryggen också :(

Det gör det inte alls kul men då vet jag det åtminstone.


Nu ska jag jaga lite dressyrsadel tror jag så att jag får hjälp med sitsen, får nog ev bli en dressyr med rejäla stöd för att hålla mig "fast" i sadeln.

Sanne har ju sådana rejäla knästöd och hon sitter där hon sitter liksom.


Dom sadlar jag kikat in och vill ha har tyvärr inte direkt det :(

Så jag vet inte hur jag ska göra, bästa är att köpa en som kan hjälpa mig med sitsen och då är ju en sådan bäst.


Nej nu blir det filmkväll med älskling <3

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards