sakura

Alla inlägg under mars 2013

Av Malin - 12 mars 2013 21:43

Fixade stallet som vanligt idag när jag kom ut. Lär köpa hem mer torv :(
Jag har lagt ut tusenlappar på kort tid nu och det är inte kul måste jag erkänna.

Längtar som attans tills man hittat ett annat stall nu.
Blir inte kul i vår när det sätts igång och smälta igen... Finns ingenting och göra nu heller.
Och ja, att hitta 3 stallplatser är svårt, tro mig!

Jag får fortsätta som jag gör helt enkelt även om det inte är kul för både mig, hästarna och plånboken! :/

Borstade av alla hästarna i hagen, sedan plockade jag in Sakura å la på ett schabrak samt satte nosgrimma på och red ut på långa turen i skogen.
Alla gångarter avsattes, ett litet busskutt i första galoppen blev av också :o men det gick bra!

Man sitter som gjutet med schabrak emellan, annars är hon så jävla hal så det går inte då haha

Hon var riktigt pigg och ville gärna galoppera mer än jag tyckte. Inte så många ställen i skogen där jag vill galoppera om man säger så.

Hon var något nervös/tittig i skogen också, trodde hon säg/hörde saker. Blä!

Men set fick galant!

Imorgon blir det väl något liknande skulle jag tro?

Bjuder på lite bilder också!
Mysko bilder på Miraz men tog dom för och se skillnaden på halsen/bringan samt huvud mot resten av kroppen.... Hon har blivit riktigt mörk och stickelhårig!

Av Malin - 11 mars 2013 20:38

Mitt knä alltså :(
Jag kan böja det mer nu men lär vara försiktig och helt går inte ännu då det känns som luft eller vätska i det :/

Jävla skit!!

Dagen till ära, jag tog Pillan på en kort liten skritt promenad, fick för mig att det var tisdag idag eftersom A red igår.
Men hon bytte lördagen till igår eftersom hon hade tävling.
Tänkte även kolla en sak på Pillan!

Så när jag strax är hemma med Pillan så ser jag hon komma med bilen haha
Pinsamt!
Jaja uppvärmd Pillan åtminstone ;)

Och hon hade varit lika pigg å glad som igår så hon hade fått galoppera av sig idag! Hehe

Jag satte på repgrimman på Sakura och stod sedan och myste med henne i hagen bara.
Sedan gick vi fram till ett planare ställe i hagen där jag gav kommando till framåt, stanna och bakåt...
Hon är så himla duktig och så tuggar/slickar hon sig om munnen precis som dom ska göra!

Så himla kul när man ser sådant när man arbetar med dom.
Höll inte på så länge, 5 min kanske Max 10 inkl mysandet!

Miraz gosade jag lite med också men hon tappar så enormt mycket med päls så man vill knappt vara vid henne :p imorgon ska hon få sig en borstning och promenad tänkte jag. Eller något åtminstone!

Av Malin - 10 mars 2013 19:33

Japp jag tog och mätte flickorna idag eftersom det var ett tag sedan nu!

Sakura mäter ca 156cm i manken
Miraz mäter ca 147cm och för skojsskull mätte jag även Pillan.

Och där blev jag paff för hon är inte längre 158cm hög utan ca 162cm.
Tror hon stod rakt och jag mätte två ggr :o jösses!
Haha

:)

Av Malin - 10 mars 2013 17:54

Vad glad jag är för att allt finns på mobilen nu för tiden! Knappt så att jag sitter vid datorn nu för tiden.

Jag hinner oftast iof inte det eftersom jag pendlar mellan stan och jobb och sen direkt ut till hästarna :/
Blir skönt när man flyttat dom, önskar att det kan slå in SNART!

I vilket fall som helt så åkte jag ut vid tio tiden idag, mockade och allt innan jag tog in Pillan och Sakura.
Hann borsta av bägge innan A kom till stallet.
Då sadla vi osv.

Jag upptäckte varför jag suttit som en kråka i bomlösa sadeln idag iaf ;) det går och ändra hållarna som stigläderna sitter i och den ena har vridit sig själv så det är inte konstigt att jag inte fått det och stämma vid ridningen!

Vi stack ut, jag var osäker på om jag kunde rida med mitt knä men i värsta fall fick det bli en skrittur.

Vi red långa långtäkt, otroligt härligt förutom när det kom kalla vindar.
Hästarna skötte sig fint och vi höll faktiskt alla gångarter utan större problem. Mitt knä blev inte så böjt så det gick hyfsat bra :)

Dom båda bjöd på lite busigheter också, tur nog snälla sådana ;)

Lite svettiga, speciellt Pillan med sin långa päls :p blir skönt för henne när den försvinner.

Efter den ridturen så plockade jag in bebisen och gjorde henne redo för en liten tur.
Promenerade med henne igenom det isiga eftersom hon inte har skor bak.
Sen hoppade jag upp nedanför lilla backen vid våran närmsta granne.

Ångra mig dock för det var isgata hela grusvägen bort mot åkrarna så Miraz ville inte riktigt gå där men hon gjorde som jag bad henne efter lite tjat.
Stackars bäsen!

Vi red lite trav och galopp på åkern, hon är duktig på fattningarna, nästan alla ggr satte hon rätt och detta är ingenting vi övat på innan utan jag har mest jobbat med själva röstkommandot för just galopp vilket får bättre och bättre.

Riktigt duktig tjej alltså!
Skrittade av henne på en liten slinga i skogen också.
Blev lite blöt från snön fram i men säkert lite svettig också.
Duktiga tjejen!! <3

Kanon dag med underbara hästar!!

Av Malin - 9 mars 2013 17:05

Älskling och jag har varit ut och jagat nytt däck till skottkärran och vi hittade slutligen ett som fick gå. Dock fick vi köpa brickor att fylla ut med på sidorna så det skramlar en del när jag kör kärran nu men bättre det än att mocka ut allt i gången och sedan slänga ut skiten på det sättet!


Han körde ut mig till stallet och så fixade han till däcket och sen så mockade jag och fixade vatten åt flickorna.


Miraz...


Idag tog jag in och borstade av lillgrisen eftersom hon varit så sjukt jobbig nu ett tag!

Sedan sadlade jag henne och tränsade och så stack vi ut på en liten ridtur :) Det är ett tag sedan jag red nu men hon skötte sig riktigt fint.

Hoppade till någon gång och var lite busig men hon lyssnade super på mig så hon hann aldrig busa till så att säga ;) Det gäller att ha känslan att känna av dom i tid så hinner man säga till dom.


Vi körde alla gångarter men mest skritt och trav, väldigt taggad var hon så jag får se om jag kanske försöker hinna med och rida imorgon med eller kanske longering? Ja jag vet inte ännu.


Sakura...


Blev en promenad ner till Sanne och tillbaka idag, med en hel del trav faktiskt :)

Och hon var helt till sig inför Aramis, snygg luftig trav med ett steg som WOW och svansen rakt upp och halsen som en hingst hihiii

Hon blir så JÄVLA snygg då!


På vägen hem, vid isgatan så blev hon rädd för några snorungar och jag hann inte reagera direkt eftersom jag hade fullt sjå med att inte halka så det slutade med att hon knuffade omkull mig (sprang på mig) och jag faller rakt ner och slår knät rejält i isen även ryggen :/ Hon klev på foten också och där blev jag liggandes en stund på rygg medans Sakura står och fräser mot ungarna i skogen.... Min hjälm flög åt helvete också så det var ju så självklart... ggrr...


Ont som fan har jag, hoppas det går över så att jag iaf kan rida imorgon!


Pillan...


Blev en ridtur bort mot holmen efter vägen och ner på backa barna där vi travade och galopperade lite, första galoppen var någon kosgalopp så där fick vi göra om och hon tog in en jävla massa pass emellanåt och blä.
Men sen så, då satt det så fint så :)


Blev med andra ord inte så mycket rida men lite iaf, väldigt härligt!

Hon är så snäll och duktig min lilla tjej <3


-----------------

Imorgon är tanken att jag och A ska rida på en ny ridtur, men jag vet fortfarande inte vilken väg jag ska visa helt ärligt :/

Antingen den längre långtäkt eller Lönnemossa vägen... Vilken ska jag ta?


Gaaash så drygt alltså!

Sen hoppas jag som sagt att knät är bättre så att jag KAN rida också!


Bye bye!!


 

Av Malin - 8 mars 2013 22:23

Det blev en sen tur för mig och Sakura idag men solen syntes till lite på himlen när vi gav oss iväg faktiskt, men det var inte fullt så varmt längre som det var när jag kom ut.

Men jag ville ha mockning osv klart innan jag stack ut så då blev det så.

Red iaf bort mot lönnemossa och bort mot kohagarna.
Tänkte inte krävs så mycket idag eftersom jag tänkte rids dressyr imorgon med Sanne på banan.

Men det blev lite ändring, för vi red in på åkern och jobbade lite galopp idag. Det gick ruskigt bra men Sakura tyckte det var jobbigt, och jag förstår det i och med all snö också.

Hon tog höger galopp nästan alla ggr för mig, hon mjuknade av fint i bägge varven till slut. Kändes kanon!
Svettig/blöt häst fick jag, mycket var nog från snön men hon blev nog varm i kläderna av detta, för det blev jag!

Satan vad ont i benen jag hade när jag väl hoppade av. Jisses!
Sakura fick en fin belöning av gottigott efter turen också eftersom hon faktiskt var sjukt duktig.
Det tar sig för var gång nu, och vi är snart där vi avslutade sist innan alla vilor och vintern = knappt någon dressyr gjord...

Imorgon blir det en promenad vid hand för att sträcka på benen så hon inte blir stel lr något.

Ska väl försöka aktivera dom andra två med.
Borstade av både Pillan och Miraz iaf sedan tog jag Miraz på en liten promenad ner till Sanne.

Skötte sig hyfsat, något luftsprång men inget allvarligt så. Suck!

Av Malin - 7 mars 2013 21:42

Det väder vi nu mera har haft i 3v? Är helt otroligt. Snacka om vårkänslor liksom.

Dessvärre lovar dom ev snö nästa vecka vilket jag innerligt inte hoppas på. Så håll tummarna för att det går över.
Jag VET att det är tidigt för att säga att våren verkligen är pågång men just nu känns det som så och jag vill ha det så!

Över till dagen..
Det blev en ridtur på älskade Sakura :)

Vi red med Sanne runt långtäkt, blev mest skritt men även lite trav. Fick några muppar på häst framför oss som inte visade någon hänsyn faktiskt så båda våra ville efter dom och ja usch!

Men som lugnade ner sig på slutet faktiskt, tacka gudarna för det då Sakura blev en tickande bomb efter det. Suck!!

I övrigt så fick hon jobba på lite idag, försöka hitta stödet igen och söka sig neråt. Märks att hon tappar det lätt om man inte kör lite aktivt på dressyren.
Synd för hon är ruskigt fin när hon går på bra.

Som avslutning på det hela så körde vi lite tricks ;)
Yogan gick bra, idag vek hon till vänsta benet och lyfte det nästan, går åt rätt håll!

Sedan provade vi lite puss vilket gick sjukt jävla bra!! Tror det kommer sitta snart ganska bra..
Yogan sitter bra förutom att hon inte har styrkan/musklerna i vänstra sidan för att lyfta vänster bak. Men det är på g nu ;)

Imorgon får vi se vad dagen erbjuder sig :)

Av Malin - 6 mars 2013 21:20

Och jag har inte mycket att skriva om, tyvärr.

Vila för alla tre igår då jag kom ut efter 18 tiden. Jävla övertid som gör en helt död...!

Och idag så fick mina små vila igen men Pillan fick sig ett pass med A.
Allt hade gått riktigt bra och det är då kul och höra.

På söndag ska jag visa en ny väg, vart vet jag inte ännu?
Hittills kan hon långtäkt och runt Lennart samt bort mot lönnemossa.

Kanske skulle man satsa på lönnemossa, läskiga vägen på söndag? Den är lång men otroligt mysig!

Vi får se!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards