sakura

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Malin - 12 mars 2011 18:24

IDAG fick flickorna äntligen en balja in i hagen istället för alla hinkar, det fryser lite fortfarande men isåfall bara på oavnsidan som dom iaf kan göra hål igenom.


Så nu fick dom en balja till och börja med på 90l, ska inskaffa en till sådan, mycket praktiskt!!
Ser fram emot när man kan använda slangen till och fylla på också!


Sakura var lite halvrädd för den till en början men sen var det kul och leka lite med vattnet, Pillan ska ALLTID till och leka med hoven i vattnet *suck* Så är den vält imorgon så vet jag varför ;)
Men den borde stå stadigt, den är rektangelbalja!


Jag longera Sakura i förrgår vilket gick hyfsat faktiskt, hon ville gärna mot den ny inställda höbalen givetvis men hon blev bättre på slutet.

Testa lite från marken med, och följa efter mig och stanna på min signal. Gick KANON!! Till och med när hon var lös ;)


Så jag ska börja lite mer med longering nu och ska även inskaffa nya tömmar samt inspäningstyglar eller vad det heter :$


Nu ska träningen sättas igång på allvar med lillfröken!
Körning kommer som sagt påbörjas också inom kort, jag och Erika ska påbörja det till och börja med 2 dagar/veckan iaf.

Ska bli riktigt kul!!

Sen ska vi även trafiktränas massa nu när snön är bortsmällt på vägarna och an får plats och gå vid sidan hyfsat utan att få sura miner från bilisterna.


Så nu blir det nya tag, hon har ju stått ganska mycket hela vintern med någon ridtur, tömkörning ibland och en gång med vagn.


Vi får se hur allt går!!

Byeee

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards