sakura

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Malin - 3 mars 2011 19:43

Idag blev det äntligen lite rida igen, senast var väl i lördags tror jag, inte alls varit sugen på att åka ut till stallet.


Men iaf, möttes av en väldigt pigg och glad Sakura i hagen, hon tyckte min cykel lät lite konstigt med all snö han tog med sig i hjulen :p Så hon frusta lite och ar allmänt nyfiken.


Mockade och fixade vatten först, alltid skönast och ha det gjort innan man rider, plus att dom får dricka vatten innan också!


Sedan så hämta man Sakura och hon stoppa huvudet i grimman självmant när jag kom med den =D Fina tjejen!! <3


Binde upp henne med bara 1 grimskaft denna gången i stallet, inga problem tyckte hon för hon stod så snällt och fint där. Lugn och fin var hon idag!


Stod still när jag skulle upp på pallen också idag, tog nämligen en barbackatur på henne i skogen, helt ensam!

Inga problem att lämna gården trots mamma skrek och sprang som en tok i hagen :p Det brydde Sakura inte sig om!!


Nej vi red ut i skogen, i mörkret utan problem. Hon lyssna fint på mig hela tiden också. Hon var dock väldigt pigg i början, ville gärna trava istället för och skritta men efter 3:e gången när jag sagt åt henne så gav hon sig helt....


Mycket trevlig ridtur på lillfröken och detta ska jag försöka göra 1-3ggr/veckan blandat med 2 dagar körning i veckan och en blanddag där jag kan välja promenad vid hand, tömkörning eller vila samt två vilodagar, där får hon vila helt, tar högst in och borstar henne!


Detta kommer jag satsa på nu och så är det bara!

Har hjälp nu och det känns bra, dessutom utav en tjej som jag gillar väldigt mycket!


Må gott alla!!

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards