sakura

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Malin - 11 januari 2011 19:35

Det är vila för båda hästarna just nu, idag och igår!


I söndags red jag, Amelia och Catarina ut på en långtur. Catarina vek av tidigare hemåt medans jag och Amelia fortsatte!


Mycket trevlig tur, Pillan blev dock sjukt rädd EN gång under turens gång och jag menar verkligen LIVRÄDD!!
Kom till ett hus, och bakom huset var det en hage med hästar, trodde att det var dom hon hörde men ej såg och blev rädd för, men det visa sig vara ett riktigt klickande ljud (flagstången), hon brukar inte bry sig i sådant men denna gången, jösses :o

Hon halvreste sig snabbt och vände sig bakåt, jag korrigerade henne dock så hon backa snabbt bakåt samtidgt som hon småstudsa, Max hann knappt undan henne...

Men efter lugnande så fick jag henne framåt, det var visst inte så farligt efteråt minsann. Men jösses, aldrig sett henne så rädd!!
Man kände hjärtat på henne!


Vi var ute i härliga 1.5 timma, plusgrader och skönt var det! Dock mulet men det fick väl gå ;)
Dom fick pulsa på fint i snön, både i trav och galopp samt skritt då...


Pillan körde någon slags spansk skritt fast i traven när vi red i djupaste snön.. Hon bar upp sig helt otroligt då :p


Men sen som sagt, vila igår och idag!


Imorgon kommer en tjej och ska prova henne!

Får se hur det går...


..... Bye

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards