sakura

Alla inlägg under november 2014

:p

Av Malin - 21 november 2014 23:26

Då drar jag väl ännu en gång veckans händelser.


TISDAG:

Blev det vila för båda flickorna.

Sakura skulle nämligen få massage, lyxade till det för henne då hon varit så sjukt jävla fin senaste tiden.


Men efter genomgången från massören så tyckte inte hon att Sakura behövde masseras eftersom hon var så ruksigt fin i kropp och muskler. Hon sa att jag gjort ett bra jobb med henne och fick mycket beröm. Det var kul :)


Däremot knölar mitt högra knä till det, precis som jag misstänkt.

Var lite därför jag ville ha ut en massör med för och se om det skadar S tex lr något och massören kunde se liiite skillnad vid bogarna, lite ojämnhet. Inget som behövdes otgärdas med massage utan det är jag som lär försöka hitta mer balans med min sits.

Hon sa att jag förmodligen sitter och kniper åt mer med mitt högra ben/knä mer och det bidrar lite till detta. 
Sen sa hon något också om att S försöker hjälpa mig på plats och med balansen för att hon känner att jag sitter fel bland annat och detta bidrar också till denna ojämnheten som hon har, nu var det som sagt inte mycket och det är nog tack vare för att jag tänker mycket på min sits, mer än förr.


Det jag skulle göra är att fortsätta tänka på min sits och sen försöka rida mer i skogen, då gärna i riset och inte på stigarna för just skrittarbete och höga lyft hjälper den delen. Sen skulle jag jobba henne i form mycket i skrittarbete och den gångart där jag sitter bäst till utan att knipa med bena och falla ur sitsen.


Tömkörning och cavaletti tyckte hon också, jag ska inte tjata mycket på volt mer än vid träning utan mer raka spår.

Sen tyckte hon att det var bra tänk av mig att hitta en dressyrsadel som kan hålla mig på plats i sadeln, det skulle nog hjälpa ganska mycket med.

Allroundsadeln har ju inget stöd/inramning för knäna vilket gör att jag kan falla ur/glida ur sadeln framåt men har man "stoppkuddar" så går inte det ju.


Så heja heja, dressyrsadel måste handlas in snart... Urk... Har inte varit förbi Hööks och provat den sadeln heller, känner mig dum där men har inte haft tid lr möjlighet ju. Hoppas på i helgen!


Nåja det var det ;)


----------------------------------------------------------------------------------


ONSDAG:

Idag följde Linda med mig ut till stallet och vi tog en tur runt småtäkt. Hon fick rida Sakura och jag tog Miraz.

Skritt, trav och galopp i mörkret. Riktigt härligt och vi pratade om allt, så länge sen och jag har saknat henne.


Mycket trevlig dag!


-----------------------------------------------------------------------------------


TORSDAG:

Idag blev det tömkörning för båda två faktiskt så även JAG fick en jävla massa motion ;)


Tog Miraz först och gick inte superlångt med henne, gick efter vägen och in vid T och runt där sen ner tillbaka på vägen och sen hem. Blev en del trav och skritt.


Efter det tog jag Sakura och med henne gick jag över vägen och förbi skjutbanan. Vände när vi hade kommit uppför backen.


Sakura var riktigt pigg och glad, hon har alltid älskat tömkörning och jobbar bra under det också.

Försökte jobba mycket med ställningen och det är fortfarande halvsvårt att få henne ställd åt höger utan att hon ska svänga höger :/ 
Vänster sida förstår hon poängen men höger, tja jag vet inte varför men det blir att jobba mer där helt klart. Enklare att jobba henne från marken i den sidan i och med att det är den sidan jag har svårt med själv från ryggen.


Prima dag helt klart!


----------------------------------------------------------------------------------------------


FREDAG = IDAG ;)


Idag fick Sakura vila och jag red Miraz tillsammans med Moa runt byn =)
Skritt och trav blev det och BARBACKATUR... Så mysigt!


Jag sitter sjukt bra även på Miraz även om hon har ganska mycket fjädring i ryggen vid aktivitet. Jag tror Sakura hjälpt mig mycket med just den balasen för på henne har man alltid suttit gjuten i sadeln lr på ryggen :)


Imorgon ska jag rida Sakura, får se vad. Hade behövt träna lite men jag ska ev till ridhuset med Sanne på söndag så det känns taskigt att rida två dagar på raken där.


Vi får se =)

Av Malin - 17 november 2014 23:58

Känns knappt som det är någon idé och skriva här längre när man inte hinner med det eller glömmer bort det :/

Men ska försöka igen!

I lördags så red jag Miraz runt östborn tillsammans med Moa.
Blev lite ridning i alla gångarterna :) himla trevligt och kul.

I söndags så red jag Sakura runt östborn tillsammans med Sus, körde alla gångarterna även här, hela trevlig ridtur. Dom går bra ihop i ridningen så det är skönt.

IDAG så har jag longerat Miraz, gick sådär måste jag erkänna. Hon var en aningen svår i vänster varv. Kändes lr såg inte stel ut utan tror hon mest jävlades :(

Skritt och trav funkade fin fint sen något galoppsteg innan hon bröt av och så fortsatte hon.

Höger sida gick hur bra som helst, inga problem och hon busade av sig lite idag med men fortsatte med det som skulle göras.

Efter det var det Sakuras tur :)
Red tillsammans med Sus idag med, och vi tog vägen förbi skjutbanan och upp där.
Körde skritt och trav och en kort galopp :)

Sen kom vi alltså ut vid avfarten till Sveden.
Väldigt trevlig ridtur även idag :)

Av Malin - 13 november 2014 21:20

Ett dressyrpass stod på schemat idag och vi fick sällskap utav Moa med.
Blev dock lite sena till ridhuset så hann inte riktigt rida så pass som jag ville men fick igenom henne i alla gångarter iaf.

Idag var Sakura dock lite trött i höger sida, ville inte riktigt rida på lr ställa sig korrekt. Men efter lite ridning och driv så tycker jag det gick bättre.

Galoppen var jobbig tyckte hon, men hon försökte och på slutet fick jag igenom henne iaf men hade önskat lite mer bakdel, huvudsaken att hon klarade av och galoppera bra så var jag nöjd.

I vänster sida var hon sjukt fin i alla gångarterna, väldigt fint driv och form. Jo blir starkare och starkare det märks för vi gång :) duktiga tjejen..
Höger sida kommer också, dock har senaste dressyrpassen känts bra i båda sidorna, vem vet hon kanske hade lite träningsvärk idag?

Som sagt, hon mjuknade ju till på slutet så!

Imorgon får det bli en promenad eller en skrittur, får se :)

Av Malin - 12 november 2014 08:00

Igår blev det en ridtur med båda mina tjejer, S lånade Sakura och jag red Miraz :)

Blev en tur runt småtäkt, skritt och trav och det gick så bra så.
Miraz var dock väldigt grinig emot Sakura dom ggr vi kom nära varandra förutom en gång på hemvägen.
Snacka om att försöka vara tuff ;)

Ridturen gick iallafall väldigt bra, skönt och få båda mina motionerade.

Nu ska jag sova lite ?

Av Malin - 10 november 2014 18:34

Japp, idag hade jag morgon i stallet. Seg som fan i morse när kl ringde före 05 och jag reagerade inte förens kl var 05.20 och då flög jag upp eftersom bussen går tjugo i 6.


Nåja det gick undan ute i stallen iaf vilket var skönt, regnet hann inte komma heller som lovat många plus där ;)


Longerade Miraz en sväng iaf, gick först en liten promenix i skogen som uppvärmning. 

Longeringen gick sjukt jävla bra idag kan jag tala om, jösses så hon lyssnade fint och var lugn. Visst lite bus men inte alls mycket alls utan mest fokuserad på mig vilket kändes kanon =)


Sakura fick däremot vila, jag sov inte många timmar och hann inte käka innan jag stack så ville bara hem och äta och sova.


Imorgon blir det ridning, ska rida med S :)


Av Malin - 8 november 2014 23:03

Blev en ridtur tillsammans med Moa idag igen ;)

Denna gången fick Miraz äran och komma ut, men vi red samma väg som igår dock. Miraz har aldrig ridits där så det var första gången för henne.


Hon är verkligen en cool tjej, går först utan problem trots ny väg och mörker som kom ju längre vi var ute. Älskar verkligen denna häst!

Blev skritt och trav idag, vi tänkte ta en kort galopp med men jag hade tyvärr problem att få henne att ta galoppen hon höll traven trots Prince som galopperade bredvid/framför oss... Hon brydde sig inte för 5 öre.. Suck.. 


Förstår inte varför, hon älskar att få galoppera. Misstänker att det var jag som satt som en kråka (som vanligt)...!

Men hon är duktig iaf <3


 

Av Malin - 7 november 2014 19:45

Idag blev det en ridtur tillsammans med Moa och Prince :)

Vi red runt Ann, väldigt länge sedan jag red där kan jag säga. Kanske för att snorungarna alltid ska skrämmas och jävlas när man rider förbi där :p


Men iaf så hade vi en riktigt trevlig ridtur som alltid, ko några snöflingor igen när vi startade ridturen men det försvann ju direkt, lite trist att vi aldrig får våran snö. Men det kommer väl så småningom kanske?


Sakura skötte sig fint, lite pigg men det blir hon alltid just den rundan. Tydligen blir Prince likadan, hehe :)
Skritt och travtur blev det.


Miraz fick vila!


   

Av Malin - 6 november 2014 17:30

Jajemen idag fick Sakura jobbade lite mera en i skogen :)

Gick sjukt bra även idag, riktigt fin i båda galopperna, inget strul med någon fattning och det var en lugn och fin galopp där hon sökte sig ner och fram väldigt fint. 


Lite busig en sväng innan vi kom in i skogen men skötte sig efter det. Känns att kylan gör dem piggare och busigare ;)


Blev en tur med Miraz med runt småtäkt :)
Hon var ovanligt lugn och fin idag, trodde på mer bus så busig som hon varit nu under en tid av ikke ridning.

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards