sakura

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Höll inte riktigt :p

Av Malin - 17 februari 2011 16:11

Jag har inte alls riktigt hållt schemat nej!


I måndags så blev det inte mycket därtill, Josefine red Pillan men jag och karln var iväg på alla <3 dagsfika hos en kär vän vilket sluta med sen hemkomst. Därför blev det vila för Sakura.


Tisdagen så skritta jag Pillan barbacka och tog Sakura som handhäst, vi fick sällskap av Amelia och Max samt Sanne och sin kuse!

Några travsteg blev det, puls i snö och massa skritt, mycket trevligt!


Igår blev det tömkörning för Sakura och hon var riktigt duktig.
Eftersom jag inte sysslat mycket på länge med henne så har jag börjat gå mycket vid vägen igen med henne, och hon är van vid det men det märks faktiskt att vi inte varit ute vid bilvägar på evigheter!


Vi går på en väg en bit ifrån vägen, och vi fick stor jätte lastbil med någon grävskopa på som åkte förbi oss, den var lite läskig men bara så hon hoppa fram lite.
Sedan kom en till i full fart där vi skulle över vägen och där stod givetvis Sakura och klia sig så hon var inte alls berädd på den när han for förbi, hon hann se den precis innan typ så där hoppa hon faktiskt en bra bit neråt... Men hon gör inte mycket annat, står och kollar in den när den åkt förbi och sen är det lugnt igen.


Vi går mycket efter vägen också så jag hoppas vi får möta bussen någon dag, den ska hon vara van vid men man vet aldrig hur dom kör på den där lilla trånga vägen. 


För övrigt gick tömkörningen skitbra rent utsagt, hon lyssna kanon på allt!
Vi går genom skogen på ett ställe också och där bad jag Amelia slänga upp mig på tösa så jag kunde rida på henne lite genom skogen, detta gick kanon!


Lika lugn och fin som vanligt!!
Vi trava några steg också och hon bryr sig inte alls över att jag sitter där barbacka, öronen framåt och luktar på marken, försöker käka grangrenar Ja sånt där vanligt.


På ett ställe så var något väääldigt läskigt för hästen innan oss så vi valde att gå fram vilket gick bra en bit sen blev även hon skraj men efter lite övervinnande så gick det kanon.


Josefine red Pillan!


IDAG så messade Erika mig om att kanske få prova Pillan själv och givetvis fick hon det så nu väntar jag på ett mess från henne om hur det gått för henne helt enkelt.


Hon uppfattar inte Pillan som stökig, utan hon har precis som jag tror funderat på om Pillan bara inte tycker om stallet som det är, instängt, mörkt och trångt.


Det kan mycket väl stämma eftersom hon är en pärla från grunden när man står utanför!


Jaja, jag ska aktivera Sakura på något vis idag med, hur får vi se.. Det är busväder ute så jag funderar på bara en enkel promenad :) Ev rida lite på vägen hem ;)


Byeeeee

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards