sakura

Alla inlägg under juli 2014

Av Malin - 11 juli 2014 21:33

Idag har jag och Michelle varit ute i stallet och pysslat om båda mina fina tjejer =D


Sakura fick komma in först och idag skulle Michelle få rida lite tänkte jag, hade tänkt ta ett dressyrpass men i och med att det var så himla varmt så gick vi runt främsbacka? Fan jag minns då aldrig dessa vägar, den över åkern iaf!


Så himla mysigt och rida där nu när det är högt gräs och solen lyser.


Nåja Michelle travade lite granna samt tog en liten galopp och det var så kul så tyckte dom båda :) Sakura är verkligen en sådant underbar häst, så snäll och lyssnar så himla bra!


Imorgon ska Michelle skritta henne ner till badet, får se om vi får i några hästar i vattnet eller ej ;)

Jag som badat massor med Sakura som 1åring, hon verkligen älskade det.


Miraz är inte lika förtjust i vatten ;) haha


Nåja efter att vi duschat av Sakura och lämnat henne i hagen så fick Miraz följa med in och bli storborstad.

På med sadel och träns och sen ut en sväng med henne med. Jajemen, nu kör vi igång här minsann!


Hoppade upp och hon rörde inte en fena, bara öronen framåt. Sedan gick vi iväg med Michelle före/vid sidan om oss. Skrittade bara en liten runda i skogen, bra början tänkte jag. Men jävlar vad grenarna river en så tror det hellre får bli fram och tillbaka på stigen i lillskogen.


Men iaf så gick det kanon, öronen framåt hela tiden och hon hade mer ökat tempo nu än när man bara går med henne :p Sötnöten <3


Hon försökte trava två ggr men stoppade henne givetvis, sen skulle vi stå still en stund så Michelle kunde fota men det tyckte inte Miraz så hon stod och "tiggde" med frambenet, hon ville fortsätta mer framåt hon ;)


Bjuder på lite bilder, lite röd i fejjan bara och lite mysko miner men det får väl gå... Usch!!


                   


Någon bild på Michelle och Sakura med ;) (hoppas hon inte slår ihjäl mig nu för att jag lägger ut dem ;) )


           



<3

Av Malin - 9 juli 2014 23:59

Blev en tidig sväng idag till stallet i hopp om att det inte skulle vara så varmt, men det sket sig för det var fan över 20 grader redan vid 10 i morse då jag drog. Men man ska inte klaga nej ;)


Sakura fick sig en dusch även idag vilket uppskattas så förbaskat mycket från hennes del, blir dock en del spring i och med att man lär sätta på och av slangen vid väggen.


Tog även in Miraz idag, provade att duscha även henne men då i duschspiltan eftersom Miraz alltid varit lite rädd för vatten, speciellt från slangen ;)

Nu kan jag iaf ta svampen med vatten men det är läskigt med vattenslang osv.


Höll i henne medans jag duscha av henne då jag inte vill binda fast henne innan hon är bekväm med det hela. Det är bara dumt.

Så jag hade på minsta stråle man kunde ha och det gick väl hyfsat bra tills man råkade spruta in strålen i väggen för då hoppade hon till och försökte komma undan en gång.


Men tycker hon gjorde det bra, fick henne duschad i stort sätt överallt men inte helt i och med att jag fick hålla i henne med ena handen.


Michelle ska få hjälpa mig när hon är med ut, då kan hon hålla henne :) Då kommer det nog gå bättre också :)


Sakura fick lite tillraspade kanter idag på hovarna då dom var lite torra och spruckna, ska fixa till strålarna på fredag tänkte jag!


Bilder på två blöta tjejer =D


         


Av Malin - 8 juli 2014 21:41

Vilken toppen semester jag haft trots lite dåligt väder.


Stugtrippen var mysigt och Sälentrippen med älskling var helt underbar, det var riktigt mysigt och trevligt =D

Och när man kom hem ifrån resorna så kom mamma och Michelle upp till Falun men även Petra med familj vilket varit så jävla kul. Man saknar dom en hel del faktiskt.


Vi har hunnit fira älskade lillasyster som fyllt 18år, haft kalas och utgång en sväng med ;) Sedan har vi haft namnfest för lilla Emmie (dop) och det har varit så otroligt jävla bra väder framförallt och otroligt trevliga människor man varit omkring hela tiden.


Fullt upp från morgon till kväll MEN helt värt det när man får spendera dagarna med dom man älskar <3

Dock blir man så förjävla trött på kvällen när man väl kommit hem och pustar ut, haha


Hästarna har jag knappt hunnit med sen jag kom hem i torsdags, men har varit ut och borstat och donat och ibland hunnit med en promenad med ena eller båda två.

Dom mår båda superbra iaf =D


Bjuder på lite bilder!


                       

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards