sakura

Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Fredag =D

Av Malin - 18 juli 2014 14:35

Härlig fredag och jag åkte ut vid tio idag till stallet =)


Hade tänkt gå promenad med båda tjejerna idag men det blev inte riktigt så. Utan jag tog med mig Miraz in först och höll väl på och pyssla med henne och gjorde henne klar. Bestämde mig istället efter att ha pratat med lill C (hon var i stallet) att ta en liten skrittur istället på henne.


Så det blev en liten barbackatur i skogen och med nya tränset ;) Det sitter riktigt bra, dock tycker jag nosdelen kommer lite för nära ögonen, absolut inte så att det skulle åka in i ögat men ändå nära. Så ska nog ev köpa straps? Och sätta fast i den andra delen :)


Vår 3:e skrittur och 1:a då vi rider själva (första gången red vi iof själva men Michelle gick ju med), och hon är så sjukt duktig, som alltid. Öronen framåt och mer fart idag. Tror longeringen gjorde henne lite mer framåt igår. Kan man hoppas iaf.


När vi var tillbaka så blev det lite dusch igen ;) Och det var väl som alltid lite läskigt, men hon börjar bli duktig faktiskt även om hon kan stå och skaka lite med rumpen :p Men det går framåt, vågar dock ej sätta fast henne ännu så vi får fortsätta träna helt enkelt! Någon gång bör hon väl inse att det inte är farligt utan skönt.


När jag lämnat henne i hagen så fick Sakura följa med mig, och henne började jag med att ställa in i duschspiltan och tro det eller ej, hon gick in idag =D knappt något strul alls, hann duscha ena sidan tills jag råkade fasna med slangen i dunkarna och slangen for iväg och jag tappade hästen :p


Blöt blev jag och golvet och Sakura gick iväg till gången och såg nöjd ut, hahaha


Men nåja, nya tag.

Och nu bråkade hon lite med att inte vilja gå in men hon gick in till slut och jag kunde då duscha av andra sidan =D

Så duktig så!


Hon har ju fått för sig att spiltan är skitläskig lr något? Vet inte alls varför helt ärligt för jag har duschat henne där flera ggr förra året och hon är inte rädd för vattnet utan älskar det.

Men hon har iaf inte velat gå in där så vi har ju fått duschat henne på gården med uteslangen och den är det bara kallvatten i men det skiter hon fullständigt i uppenbarligen, hon blir nöjd med en dusch. hahaha


Men iaf, idag fick jag in henne wiiiie =D


Efter duschen så torka jag av och smorde in henne och sprayade henne, sedan tog vi en promenix runt solbacka =D

Så härligt så!


Får se om jag ev får lov att åka och köpa flugtäcke åt henne, sen bromsen kom så har hon knappt fått vara i fred och har fått sådana bett på bringan, under käken och även framför juvret och där är hon även svullen stackars flicka.


Vi får se, smörjer med Hästsalva Skillingaryd och den brukar funka super så vi får se!

 

:)

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 november 2015 23:45

Denna sida har varit död ganska länge nu och jag ska säga att jag säkert inte kommer uppdatera varje dag. Men nu har den legat nere pga en massa saker som hänt och sen har jag även legat sjuk.   Men igår och i förrgår så red Anna Miraz, ut i sk...

Av Malin - 17 oktober 2015 21:29

Vilken underbar dag det varit idag alltså =D   Blev en tidig start på dagen också, halv 7 i morse ringde kl och kvart i var jag ur sängen. Käkade frukost och gjorde sedan mig klar och fick skjuts till Höjen för och möta upp Moa och hennes mamma. ...

Av Malin - 16 oktober 2015 20:15

Idag blev det vila för fröken igen.   Borstade henne och gav lite hö igen då dom inte hade så mycket mat i hagen. En mysdag helt enkelt även idag :)   Sedan hade jag mockning av ligghallarna så det gjorde jag innan jag tog in Miraz. Skönt...

Av Malin - 15 oktober 2015 22:36

Igår var det en fin dag igen, solen lyste men det var kyligt ute, inte som i förrgår men mot kvällningen blev det mera.   Det blev en kort barbackatur med Anna, mesta delen skritt men vi travade faktiskt lite med =) Väldigt trevligt och mysigt. ...

Av Malin - 13 oktober 2015 21:11

Idag var det riktigt kyligt ute kan jag tala om, solen lyste förvisso men den värmde inte så speciellt mycket. Nu märks det att vintern är påväg, speciellt dessa dagar då det är såhär kyligt. Det visas att det ska bli runt 3- under natten hos oss, in...

Presentation


Välkommen hit!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards